Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tapas ikväll, gott. Getost med honung rödbettor samt mandlar, musslor, friterad manchego, patatas brava, marinerade oliver, gröna små paprikor som rostats med flingsalt m.m. beställdes in. Vi delade hejvilt sinsemellan och till efterrätt blev det en Crema Catalana för mig.
 
En minst sagt exotisk och spännande matdag idag (har ätit på stan och dubbelfikat!) En helt okej pokè bowl med ärtprotein i blev min lunch. Vet inte riktigt vad dom hade gjort med den men ärtproteinet (frågade inte riktigt utan var mest nöjd över att dom hade ett alternativ till räkor) var delvis stenhårt och rätt oaptitligt. Men perfekt avokado och jättegod mango vägde nästan upp allt!

Eftermiddagsfika på utbildning i form av mjuk pepparkaka som var förvånansvärt god. Därefter fika med någon vegan/raw nötkola-tryffel. Synd att kala det kola kanske, för den smakade inte direkt just det. Däremot var den väldigt god ändå!

Efter all denna maten plus extrem trötthet kändes middag orimligt och onödigt så helt oväntat åt jag några babybel-ostar i bilen och kallade det middag. Jag har sån klass alltså! :D
 
Jag fick ett presentkort på restaurangbesök när jag fyllde år och idag var dagen då jag tog mig iväg hela vägen till Göteborg och Market. Så himla himla gott och trevligt ställe och jag är så löjligt nöjd (och mätt) med maten.

Började med fin alkoholfri drink och friterad avokado med dipsås. Avokadon var dessutom doppad i tequilasmet innan friteringen.

Till huvudrätt valde jag och sambon varsin ”sharing”-rätt. Hel kyckling med vitlök för mig och fläsksida med ingefära till sambon. Till det mängder av tillbehör som ex stekt ris med sojasmör, steamed buns, små pannkakor, en suuuuupergod sötstark sås, marinerad blomkål/romanesco/broccoli, bönor, kimchi, stekt spenat och chiliolja.

Sambon avslutade middagen med en variant av gin&tonic och själv fick jag churros med chokladsås spetsad med rom.

Kommer defintivt gå tillbaka någon mer gång bara för att testa deras kimchi-fries och deras street food :d

95ED2332-760E-47AF-A89D-BA4FD80D54DD.jpeg
 
Misär!
Började tillagning av smörstekt gnocchi och en kladdkaka till efterrätt.
P.g.a. akut hunger föråt jag mig på kladdkakssmet och orkade ingen middag. :down:
Ingen efterrätt blev det i heller. Mår fortfarande illa.
 
Vad skulle ni göra med en påse japansk aubergine? Långa smala lila auberginer jag köpte på grund av färgen...
 
Vad skulle ni göra med en påse japansk aubergine? Långa smala lila auberginer jag köpte på grund av färgen...

Jag tycker det är gott om man skär dem i ca 1 cm tjocka skivor, saltar och låter ligga ett tag, ca en 10-15 min innan man sen vänder dem i ägg och drar på sesamfrön och steker. Man kan ju variera kryddor, oljor med smak etc efter vilken smak, hur mkt sting ec man vill ha.
Jag gör det ihop med andra varma grönsaker och proteinkälla oftast.
 
Jag fick ett presentkort på restaurangbesök när jag fyllde år och idag var dagen då jag tog mig iväg hela vägen till Göteborg och Market. Så himla himla gott och trevligt ställe och jag är så löjligt nöjd (och mätt) med maten.

Började med fin alkoholfri drink och friterad avokado med dipsås. Avokadon var dessutom doppad i tequilasmet innan friteringen.

Till huvudrätt valde jag och sambon varsin ”sharing”-rätt. Hel kyckling med vitlök för mig och fläsksida med ingefära till sambon. Till det mängder av tillbehör som ex stekt ris med sojasmör, steamed buns, små pannkakor, en suuuuupergod sötstark sås, marinerad blomkål/romanesco/broccoli, bönor, kimchi, stekt spenat och chiliolja.

Sambon avslutade middagen med en variant av gin&tonic och själv fick jag churros med chokladsås spetsad med rom.

Kommer defintivt gå tillbaka någon mer gång bara för att testa deras kimchi-fries och deras street food :d

Visa bifogad fil 26991

Berätta var!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
6 948
Senast: tuaphua
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 097
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: Sasse
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp