Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick det bli köttfärssås och spaghetti med massor av parmesan och sen smygtestade vi vårt nya våffeljärn som vi gav ett mycket bra betyg :d (Gjorde snabba kejsarvåfflor på paket :o:D)
 
Igår lagade sambon middag vilket innebar en av hans standardrätter; Lax gratinerad i ugn med Västerbottenost och pressad potatis. Älskar den kombinationen!

Idag blev det pasta med sås, aka kylskåpsrens. Créme fraiche, purjolök, spenat, gröna ärtor, vitlök och portabello hamnade i såsen.
 
Idag slängde jag in torsk i ugnen ihop med vitlök, persilja, citron och oliver. Spadet från oliverna fick åka med för att det skulle bli tillräckligt med SÅS. Ärter och kokt potatis till. Det blev gott, men hade blivit ännu godare om potatisen var mer lättmosad.
 
Hej tråden!
På måndag kväll ska jag bjuda matintresserad polare på middag. Har lite hjärnstillstånd. Vill bjuda på ngt gott, som jag inte bjudit på tidigare! Tidsaspekten är inga problem, har hela dagen på mig att förbereda detta "event" :p Hit me med lite tips! Hen äter "allt" men är ngt av en finsmakare matmässigt så vill att det ska bli GOTT!
 
Blev lite kyl&frysrens här också, pasta med grönkål och karljohan, vitlök och schalottenlök. I löv grönkål. Nu ett glas franskt rödvin som delar namn med min häst.
 
Frukost på Posthotellet!!!!

Lunch, på förekommen anledning ganska sent, på Andrum. Vi behövde grönsaker efter frukosten.

Snart hemma. Det blir mackor eller yogurt med granola ikväll.

Mina föräldrar älskar posthotellet och bodde där i helgen. Skickade bilder på ohemult fin efterrätt.
 
Kidneybönsbiffar med riven vitkål i, ris, srirachamajo och grönsallad till middag idag.

Valde mellan det och att äta på jobbet där det serverades mamma scans köttbullar och makaroner - men sån snobb är jag att jag valde min egen hemlagade mat :angel:
 
Skrapade ihop det sista ur kylen innan flytten; mangold, vitlök, rödlök, en mjuk zucchini. Detta stektes och rördes ihop med en halv burk färskost, dijon, soltorkade tomater, en näve färsk basilika, citronzest. Ihop med spaghetti blev det riktigt gott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
6 903
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 097
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 003
Senast: Sasse
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp