Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjena tråden! Har ätit mest ute senaste dagarna pga lat osv. Dock vaknade jag imorse med ett fett sug efter potatismos (hähä).
När jag gör potatismos så kör jag smör, mjölk/grädde, äggulor, salt och peppar och rejält med muskot. Men vad äter en till? Om en inte vill köra typ köttbullar? Vad är era bästa tips här? Gärna ngt kul! Har liksom kört fast på lax i ugn typ.
Sellerischnitzel! :D
 
Tjena tråden! Har ätit mest ute senaste dagarna pga lat osv. Dock vaknade jag imorse med ett fett sug efter potatismos (hähä).
När jag gör potatismos så kör jag smör, mjölk/grädde, äggulor, salt och peppar och rejält med muskot. Men vad äter en till? Om en inte vill köra typ köttbullar? Vad är era bästa tips här? Gärna ngt kul! Har liksom kört fast på lax i ugn typ.
Stekt strömming!
 
Det är ju lite svårt att ändra nu, men till nästa gång så tror jag menyn hade känns mer komplett om du hade haft tortillachips och keso som tredje rätt!
Ja, jag tänkte också att det egentligen borde varit huvudrätten. Och keso med hallonsylt till efterrätt. Men jag kunde liksom inte förmå mig :laugh:
 
På fredag ska jag bjuda lite folk på middag. Pga att en person inte äter kött (men fisk) så är allt med kött borträknat. Har hjärnstillestånd. Middagstips? Har liksom lagat alla mina "paradrätter" redan :p så måste göra ngt nytt! Kom gärna med tips! Tänker mig något lite festligare! Har hela dagen på mig till förberedelser så behöver inte gå snabbt!
 
På fredag ska jag bjuda lite folk på middag. Pga att en person inte äter kött (men fisk) så är allt med kött borträknat. Har hjärnstillestånd. Middagstips? Har liksom lagat alla mina "paradrätter" redan så måste göra ngt nytt! Kom gärna med tips! Tänker mig något lite festligare!
Eftersom jag är sååå sjukt sugen på Bouillabaisse så är mitt förslag just det! Det med ett gott vin och bröd till är mumma.
 
Kanske även baka brödet? Bakning är iofs inte min starka sida. Kanske går till bageriet runt hörnet och låtsas att jag råkade baka en perfekt surdegsbaguette? :angel:
Det hade jag nog hellre satsat på. :D
Bakar eget bröd ibland, typ p.g.a. att jag känner mig händig och huslig. Men egentligen är det inte riktigt värt besväret.
 
Efter att ha ätit för mycket mackor på förmiddagsfikat vi bjöds på för att vi jobbar på lovskola och sedan även lasagne till lovskolelunch kändes det inte som att jag behövde så himla mycket mat nu på kvällen. Så det blev det sista av keson. :D Med hallonsylt och en tyvärr för mogen banan. Nu dricker jag upp det sista av rödvinet och laddar för en dags lovskola till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 429
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 167
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 010
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp