Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pease (glatt överraskad) med chili/vitlök, grovt skuren färsk lök gröna soyabönor och orzo(?) med lupinbönor. En limeyoghurt med ramslök.

Jag gläder er med en bild på min mat mitt i middagen.
527B5C09-7BEC-409D-8047-F413CC8D4595.jpeg
 
Idag gjorde jag libanesiskt ris stekt i smör och olja och sen kokt med buljong. Till det kycklingklubbor penslade med en gucka på smält smör, olja, Pasta rossa, Garlic and pepeper och vitlökspasta. Till det sallad och vinägrett. Och gurkvatten!
Älskar riset!
 
Jag åt charktallrik på Steampunk Bar igår kväll i samband med bokcirkel. Fantastiskt gott! Och lite sol i maten skadar ju aldrig alltså.


Ikväll ska jag på tv-inspelning (som publik) och hoppas hinna äta på min favoritvietnames innan. Dock har jag glömt legitimation hemma och det måste man egentligen ha för att komma in på tv-huset, så jag inväntar svar på om de kan godta t.ex ett personbevis eller kopia på anställningskontrakt eller något sånt istället som jag faktiskt har tillgång till på jobbet, men det är ju utan foto. Får se vad de säger, i värsta fall får jag åka hem innan. Men med lite tur hinner jag både och, det är ju fredag och soligt och då brukar det vara rätt tomt här efter 14:30...
 
Idag gjorde jag libanesiskt ris stekt i smör och olja och sen kokt med buljong. Till det kycklingklubbor penslade med en gucka på smält smör, olja, Pasta rossa, Garlic and pepeper och vitlökspasta. Till det sallad och vinägrett. Och gurkvatten!
Älskar riset!
Berätta gärna mer om riset!
 
Sojafärspaj, små tomater och små blad.
I kväll ska vi grilla. Tror det blir paket med paprika, lök och tomat, och sojakorv för mig. Färskpotatis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 427
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 164
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 010
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp