Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagom till midnatt är middagen klar! Mannen jobbar kväll och kommer hem vid 1. Och jag har vänt helt på dygnet :D Fetaost- och spenatpaj.
 

Bifogade filer

  • E2755C1D-C037-42DD-AC0C-FFD77B68F885.jpeg
    E2755C1D-C037-42DD-AC0C-FFD77B68F885.jpeg
    337,6 KB · Visningar: 15
Och så är jag i VÄRDINNEKRIS!

Får besök av uppburen gourmet, känd från denna tråd, inom mycket kort. Den enda som kommer att ha tid att fixa något att knapra på är - - - BIHUSTRUN!!!

Gud hjälpe oss.
Så ohemult kul! Fiskpinnar och aioli?
Alltså jag hade ändå någon form av förhoppning här efter allt prat om BIHUSTRUN och så visar det sig att det var goda rabarber- och citronmelissgrottor som bjöds! Plus gott kaffe! Inga fiskpinnar så långt ögat nådde! Besvikelse, lättnad och fascination blandades med varandra :D
 
Vi körde en klassiker vi gör en del. Vi åt sen brunch och kände väl runt middagstid att "näää, men vi behöver väl ingen middag". Någon h senare svalt vi och gjorde både en liten starter av rester av paella, skaldjurssallad med endive-sallad och brödkrutonger och kokade kronärtskockor som åts med smör och havssalt. 😂
 
Alltså jag hade ändå någon form av förhoppning här efter allt prat om BIHUSTRUN och så visar det sig att det var goda rabarber- och citronmelissgrottor som bjöds! Plus gott kaffe! Inga fiskpinnar så långt ögat nådde! Besvikelse, lättnad och fascination blandades med varandra :D

Mäh.


Men kul, jag gjorde muffins med exakt den fyllningen här om dagen.

Fick du klappa bihustrun:love:?
 
Vi åt igår röd curry, gid så gott det var!!
Innan har det ätits mycket vit fisk (nu är nog laxbojkotten ett faktum), saffransrisotto och köttbullar med pasta.
Bäst var de köttbullar jag fyllde med fetaost och serverade med pestosås. BARNEN var lätt tveksamma till om det var köttbullar men jag hade trumf (FORMEN) på hand.

SKORK har lärt sig säga ”Starkt” om röd curry och Sill.
 
Matrapport!

I fredags hade vi vänner på middag. Vi lagade en pizza blanco (mandolinad potatis, rödlök, chèvre, olivolja, rosmarinkvistar, valnötter, honung, svartpeppar) och en rosso (tomatsås, skivad vitlök, aubergine, champinjoner, oliver, kronärtskockshjärtan, mozzarella, färsk basilika och ruccola). Rödvin på box till.

I lördags gjorde vi pasta med tomatsås (det som blev över från pizzabaket dagen innan) och vegetariska biffar med Anammas formbara färs, fyllda med rödlök, fetaost och soltorkade tomater. Mer boxrött!
 

Bifogade filer

  • F1CB351D-08D5-43F1-A19C-D15CD8EFB80F.jpeg
    F1CB351D-08D5-43F1-A19C-D15CD8EFB80F.jpeg
    256,1 KB · Visningar: 12
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 055
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: Sasse
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
629
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp