Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Familjen befinner sig i kris sedan en vecka tillbaka och matlust och annat är väldigt upp och ner. Vissa dagar i förra veckan hade jag inget intresse av att äta alls (dock såg folk allt till ATT jag åt), de senaste två dagarna har jag istället haft stort intresse av att äta ALLT. Boyfriend håller lite ordning och serverade i söndags spaghetti och köttfärssås, ty somliga saker skall vara som vanligt, och igår kryddiga korvar med fransk-ish potatissallad. Dessa har varvats med godis, glass, kaffe, massor av sockerfri läsk och typ allt annat som kommit i min väg. Idag, något trevligare besked som skänker lite andrum, och jag ser fram emot sparris, vid någon tidpunkt idag, och gärna lite annat i grönsaksväg också.

This too shall pass *andas*

:heart :heart

Hoppas det blir bättre på både familje- och matfronten snart :)
 
:heart
Familjen befinner sig i kris sedan en vecka tillbaka och matlust och annat är väldigt upp och ner. Vissa dagar i förra veckan hade jag inget intresse av att äta alls (dock såg folk allt till ATT jag åt), de senaste två dagarna har jag istället haft stort intresse av att äta ALLT. Boyfriend håller lite ordning och serverade i söndags spaghetti och köttfärssås, ty somliga saker skall vara som vanligt, och igår kryddiga korvar med fransk-ish potatissallad. Dessa har varvats med godis, glass, kaffe, massor av sockerfri läsk och typ allt annat som kommit i min väg. Idag, något trevligare besked som skänker lite andrum, och jag ser fram emot sparris, vid någon tidpunkt idag, och gärna lite annat i grönsaksväg också.

This too shall pass *andas*

Rövigt. Hoppas det blir bra snarast
 
Familjen befinner sig i kris sedan en vecka tillbaka och matlust och annat är väldigt upp och ner. Vissa dagar i förra veckan hade jag inget intresse av att äta alls (dock såg folk allt till ATT jag åt), de senaste två dagarna har jag istället haft stort intresse av att äta ALLT. Boyfriend håller lite ordning och serverade i söndags spaghetti och köttfärssås, ty somliga saker skall vara som vanligt, och igår kryddiga korvar med fransk-ish potatissallad. Dessa har varvats med godis, glass, kaffe, massor av sockerfri läsk och typ allt annat som kommit i min väg. Idag, något trevligare besked som skänker lite andrum, och jag ser fram emot sparris, vid någon tidpunkt idag, och gärna lite annat i grönsaksväg också.

This too shall pass *andas*
Vilken skit. Det är bra att äta även i kris. Hoppas alla landar på fötterna.
 
Familjen befinner sig i kris sedan en vecka tillbaka och matlust och annat är väldigt upp och ner. Vissa dagar i förra veckan hade jag inget intresse av att äta alls (dock såg folk allt till ATT jag åt), de senaste två dagarna har jag istället haft stort intresse av att äta ALLT. Boyfriend håller lite ordning och serverade i söndags spaghetti och köttfärssås, ty somliga saker skall vara som vanligt, och igår kryddiga korvar med fransk-ish potatissallad. Dessa har varvats med godis, glass, kaffe, massor av sockerfri läsk och typ allt annat som kommit i min väg. Idag, något trevligare besked som skänker lite andrum, och jag ser fram emot sparris, vid någon tidpunkt idag, och gärna lite annat i grönsaksväg också.

This too shall pass *andas*

Åh men vad jobbigt det låter. Hoppas det är övergående. Snabbt övergående.

I dag sill och potatis med gräslök och knäcke med cheddar och ett kokt ägg. Enkelt och gott.

@Hyacinth var det du som var humleintresserad?
 
Åh men vad jobbigt det låter. Hoppas det är övergående. Snabbt övergående.

I dag sill och potatis med gräslök och knäcke med cheddar och ett kokt ägg. Enkelt och gott.

@Hyacinth var det du som var humleintresserad?

Jaaa! Jag är just nu lätt besatt av humle och samlar på mig ett bestånd av gamla kulturarvssorter bara för att jag kan:D
 
Jag är ju kulturtant egentligen. Ikväll slog det igenom. Jag skippade stallet till förmån för kulturtantsevent, som även innefattade enkel pubmat i form av pulled pork, och några lokala ölsorter.
 
@Hyacinth jag drömde om dig inatt! Mycket rörig dröm, men du hade nåt slags jobbigt ex som jag skulle rädda dig ifrån, och så åt vi nån slags spektakulär sallad med sparris och maskrosor (!) och jordgubbar.

Ikväll ska jag på AW med en vän och planerar att äta något mycket gott, dock oklart vad än så länge.
 
@Hyacinth jag drömde om dig inatt! Mycket rörig dröm, men du hade nåt slags jobbigt ex som jag skulle rädda dig ifrån, och så åt vi nån slags spektakulär sallad med sparris och maskrosor (!) och jordgubbar.

Ikväll ska jag på AW med en vän och planerar att äta något mycket gott, dock oklart vad än så länge.

Åh sparris!

Jag tycker det låter som en mycket rimlig räddningsaktion.
 
Tack alla goa för er omtanke :heart Det är lite bättre nu, lite mer klarhet och lite mindre ovisshet, om än en lång resa framöver (det handlar om sjukdom, alltså) - men nu är det lugnare och lite tydligare och jag börjar känna mig mer som mig själv, om än en väldigt trött variant.

Men igår lagade jag något gott, med hjälp ifrån helfabrikat på Ica - stekte färdiga fiskbiffar med citrongräs och jalapeño, till min klassiska rätt "stora nävar ur olika påsar i frysen slänges i stekpanna med citronolivolja" och lite srirachamajonnäs. Det var vaxbönor, spenat, broccoliris med alger, blomkålsbuketter och lite svamp.

mobiluppladdning_5ce66d042a6b22933971ffb3.jpg
 
Dagens helfabrikat - ”västkustburgare”, på lax och sej, välkryddade med chili! Stekta gröna och vaxiga bönor, och så gjorde jag en enkel tzatsiki-variant med grönt äpple i. Gott, fräscht, bra tuggmotstånd!

E96B29A9-A2BA-416B-8053-E84C0E7E49E6.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 412
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 154
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 009
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp