Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det är helt normalt säger jag! :angel:

(Eftersom jag typ alltid mig själv att aldrig mer baka barnkalastårtor efter varje gång, men ändå glömmer det nästa gång det är dags, vet jag precis hur rimligt det är att stå halva/hela natten och färga enhörningsfrosting. Men vad gör en inte för BARN?!)

Om hon klagar över att det är för lite riktiga jordgubbar i och på tårtan (färgen stämmer inte riktigt med mitt tema..... men jag har gjort kompott på jordgubbar att ha mellan bottnarna, och det är jordgubbar I bottnarna for Christ's sake?!) så tror jag att jag avsäger mig MODERSKAPET. Kanske har jag ett annat kall, som enhörningstårtbagerska?
 
Om hon klagar över att det är för lite riktiga jordgubbar i och på tårtan (färgen stämmer inte riktigt med mitt tema..... men jag har gjort kompott på jordgubbar att ha mellan bottnarna, och det är jordgubbar I bottnarna for Christ's sake?!) så tror jag att jag avsäger mig MODERSKAPET. Kanske har jag ett annat kall, som enhörningstårtbagerska?
Finns det något finare och renare kall än det att vara enhörningstårtbagerska?!

Det blev alltså receptet jag tipsade om? :) Himla käckt recept tycker jag! Använder alltid det till mina enhörningstårtor :D
 
Finns det något finare och renare kall än det att vara enhörningstårtbagerska?!

Det blev alltså receptet jag tipsade om? :) Himla käckt recept tycker jag! Använder alltid det till mina enhörningstårtor :D

Japp! Tack för tipset! :D Bottnarna doftade ljuvligt i ugnen men det ska bli extremt spännande att såga isär dem imorgon.... jag ser många tänkbara katastrofer framför mig.
 
Jag är uppenbarligen djupt nergrävd i salladsträsket, för igår åt jag på lokaaaal för att fira boyfriends dotters sommarlov och även då blev det sallad. Utomhus! :heart Räksallad, med keso och ägg och en fantastiskt god mango/chili-dressing. Riktiga räkor, till skillnad från mina frysta stackare häromdagen. (De var också goda, men det är ju något visst med handskalade, med riktigt tuggmotstånd och bra sälta... mmm.)
 
Sushi i parken innan bio!

5DE5DDA9-0CFE-4D3F-BAD9-FB73CAC40B86.jpeg
 
Mojito i glaset.
Hjulpasta med blandsallad, Kalamata oliver, grön pesto, olivolja från Italien, mozzarellaost, rostade pinjenötter. Hade tänkt ha tomater i, men i hungern så glömde jag bort dem. Nu blir det en av många chokladaskar från idag med prosecco eller te. Har inte riktigt bestämt mig än.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 428
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 164
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 010
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vem hjälper hjälparen?
  • Trött och arg
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp