Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppstarten av gårdagens korma (kanel, spiskummin, koriander, gurkmeja, kardemumma, ingefära och cayennepeppar som steks i olja. Därefter tillsätts lök, vitlök, färsk ingefära, mald mandel, kokosmjölk, citron, socker, salt, buljongtärning och sultanrussin).

HUSMODERLIG som jag är hade jag gjort paneer dagen innan att ha i. Ris kokt i vasslen, samt gurk-och yoghurtröra med koriander, mynta, vitlök och spiskummin till. Längtar redan efter resterna till lunch. :love:
DSC_0075.JPG
 
Igår grillade vi kycklingklubbor, halloumi och knipplök i folieknyten med smör och kryddor. Och så kokade vi kronärtskockor som vi åt med smör och havssalt. Asgott!

Idag grillade vi något fläsk av något slag och så gjorde jag en marinerad bönsallad med bönor, majs, rödlök, vitlök och ajvar. Till det också grönsallad med tomater, spetspaprika, gurka och fetaost. Till det en vinägrette. Gott!
Vi testade ha Mango Chutney till. Det blev super!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 591
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
984
Senast: Sasse
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp