Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det nybakade bagels (fortfarande ljumma) fyllda med gravad lax, rödlök och färskost till lunch :d
Jag börjar sakta men säkert imponera på den väldigt kräsna och matkonservativa sambon som avskyr svensk husmanskost - vilket är det bästa jag vet och enda jag kan laga. Han är därför övertygad om att jag inte kan laga mat (okej, jag kan inte laga annan mat..) så nu jäklar ska jag lära mig!

31536
 
Idag blev det nybakade bagels (fortfarande ljumma) fyllda med gravad lax, rödlök och färskost till lunch :d
Jag börjar sakta men säkert imponera på den väldigt kräsna och matkonservativa sambon som avskyr svensk husmanskost - vilket är det bästa jag vet och enda jag kan laga. Han är därför övertygad om att jag inte kan laga mat (okej, jag kan inte laga annan mat..) så nu jäklar ska jag lära mig!

Visa bifogad fil 31536
En matkonservativ sambo som inte vill ha husmanskost? Jag hade gissat tvärtom. Vad vill hen äta, då?
 
Fortfarande i Hamburg. Lunchade med min (fd) dressyrtränare på en uteservering, blev en sushi bowl med tofu och mango-chilidressing för min del.
29° här så jag sörplade i mig två löjligt goda lemonader också, en med mango-citrongräs och en hallon-basilika.
Strax blir det stekt svamp och aubergine med klyftpotatis, kryddad med bl a rökt chili vi köpte i lösvikt i lördags.
Nu dricker jag suröl på balkongen i väntan på att särbon ska komma hem från jobbet. Suröl va. Vilken grej.
 
Hej allesammans, jag lever och äter än (om nu någon undrat). Det är liksom bara...ja, livet, som kommit emellan en tid.

Idag till frukost nybakat surdegsbröd (ett fantastiskt grytbröd) med Oatlys färskost med ajvar respektive tapenade och tomat och sen en okynnessmörgås till kaffet med samma färskost, nektarin, honung, svartpeppar och flingsalt.

Till lunch fullkornspenne, tomatsås med stjälkselleri, chili, paprika och vitlök och nu ikväll uppstekt färskpotatis och kokt broccoli samt en driva rostade fröer. Enkelt och snabblagat.
 
Här pågår jobb-byte-fir!
I torsdags firade vi min lyckade intervju och efterföljande jobberbjudande med trevlig pastarätt av brynt smörfriterad färsk salvia från väninnas trädgård och karj johansvamp, mozzarella, småtomater och citronskal.
I fredags firade vi min inlämnade uppsägning med cava, saltrostade mandlar och jordgubbar. Idag firade vi mitt godkända uppsägningsdatum med hämtsushi :D Och det sista firet, med champagne, blir när kontraktet landat här i brevlådan. Vi gillar att fira!
 
En mattråd där vi alla under ett par veckor enbart rapporterar sånt vi annars inte rapporterar, skulle nog bli fantastisk!
Jag rapporterar i regel en hel del nödföda redan som det är, som gårdagens måltid på stekt potatis, broccoli och frön - himmel så tråkigt det låter!

Tanken är dock trevlig och jag börjar min rapportering med min första frukost idag, som åts vid halv fyra efter en vaknatt; gröna russin och överblivna saltrostade solros- och pumpafrön.
 
Jag rapporterar i regel en hel del nödföda redan som det är, som gårdagens måltid på stekt potatis, broccoli och frön - himmel så tråkigt det låter!

Tanken är dock trevlig och jag börjar min rapportering med min första frukost idag, som åts vid halv fyra efter en vaknatt; gröna russin och överblivna saltrostade solros- och pumpafrön.
Min frukost: torrt gammalt surdegsbröd. Jag rostade två skivor, åt en med ost och en med björnbärsmarmelad.
 
Jag rapporterar i regel en hel del nödföda redan som det är, som gårdagens måltid på stekt potatis, broccoli och frön - himmel så tråkigt det låter!

Tanken är dock trevlig och jag börjar min rapportering med min första frukost idag, som åts vid halv fyra efter en vaknatt; gröna russin och överblivna saltrostade solros- och pumpafrön.
Du borde kunna få andrafrukost snart, tycker jag!
 
Du borde kunna få andrafrukost snart, tycker jag!
Faktum är att jag just fick tredjefrukost! Andrafrukosten bestod av kaffe med iKaffe och två skivor rostat surdegsbröd med veganmargarin (:cry:) och ajvar respektive jordnötssmör och nektarin. Tredjefrukosten, såhär efter morgonpromenaden, består av surdegsbrödsskalken med förra årets krusbärsmarmelad. Orkade inte rosta, mycket bra tuggmotstånd. Funderar på en kopp (eller en balja) kaffe till. Att ”jobba” vaken natt utan möjlighet att sova på dagen gör mig onekligen våldsamt hungrig och sötsugen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 594
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
985
Senast: Sasse
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp