Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
A18100B1-81C6-40FD-9D2C-0447D3D372EB.jpeg


De här! En fullträff i squash-djungeln.
 
Gryta à la Sambo. Quorn, snordyr italiensk Passata Rustica, jornötssmör, sötpotatis, paprika, ingefära och en jädra massa vitlök och kryddor. Säkert en massa annat också, jag vet inte eftersom jag tillbringade större delen av tillagningstiden i duschen. Helt fel för säsongen egentligen, och lite för starkt för min smak, men efter ett svettigt träningspass på en blåsig regnig sommardag satt det fint :)
 
Vi var så lata och trötta idag att middag blev mackor med salami på. Det var ngt brunt surdegsbröd och en salami med tryffel och en med fänkål. Till det varsin nektarin med.
 
Jag har också fler, de här är bäst.
Kommer du ihåg vad de heter möjligen?

Hittade fröpåsen (ett totalt under) - sorten heter 'Pic n Pic'.
Sen hittade jag svartrötter när jag rensade idag, de planterade jag förra året??? Sedan dess har jag grävt upp allt och jordfräst. Tappra små rackare.

Vad är det godaste att göra med dem måntro?
 
Hittade fröpåsen (ett totalt under) - sorten heter 'Pic n Pic'.
Sen hittade jag svartrötter när jag rensade idag, de planterade jag förra året??? Sedan dess har jag grävt upp allt och jordfräst. Tappra små rackare.

Vad är det godaste att göra med dem måntro?

Tack!
 
33580


Igår fick vi äntligen bruschetta! Alltså tomaterna... 😍 sedan grönsaker gratinerade med vad jag tror var potatis- och morotsmos och lite ost, det var zucchini i miniformat, paprika och lök i botten. Sedan en bit utbankad kyckling med några potatisbitar (lite sallad hade alltså inte skadat men det var gott) och crème caramel, som kanske heter något helt annat på italienska, till efterrätt.
 
De där var ju VRÅLSNYGGA!!! ♥ Noterade inte det gröna på förra bilden, sorry. De där måste jag testa nästa år. Mina är inte lika snygga, men himla bra, alltså.

Ska testa dina!
De här rekommenderas varmt, till och med min squash-skeptiska partner gillade dem.
Jag hittade dem hos Klostra, som för övrigt har mycket roliga fröer.
 
Igår fick vi först en fantastisk tomathalva, toppad med tonfiskrisotto. Detta följdes av rigatoni med tomatsås, ett par olika sorters musslor, räkor och bläckfisk, sedan någon lätt friterad vit fisk med en märklig spenatpuck och så ljuvlig tiramisu. Nu på väg till Monaco där vi ska få någon spännande monegaskisk lunch. Det jag minns skulle ingå är gröna bönor och chokladmousse, troligen inte på samma tallrik men vem vet?
 
Igår fick vi först en fantastisk tomathalva, toppad med tonfiskrisotto. Detta följdes av rigatoni med tomatsås, ett par olika sorters musslor, räkor och bläckfisk, sedan någon lätt friterad vit fisk med en märklig spenatpuck och så ljuvlig tiramisu. Nu på väg till Monaco där vi ska få någon spännande monegaskisk lunch. Det jag minns skulle ingå är gröna bönor och chokladmousse, troligen inte på samma tallrik men vem vet?
När jag är på Sicilien i höst ska jag skriva varje dag vad jag äter!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 590
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
984
Senast: Sasse
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp