Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är gravid och kan inte säga att jag har varit kulinariskt lagd de sista veckorna, cravings på diverse olika livsmedel har gjort middagarna aningens udda och stackars sambon har snällt hängt på :love:

Men idag kom lusten till pannbiff med massa lök, en galet gräddig grädd/brunsås och potatis med rårörda lingon tillbaka med full kraft OCH HERREGUD VAD GOTT! :d:love:

(Allt lagat ifrån grunden givetvis, om någon undrar :p)
 
Jag stekte herr kuvert och vaxbönor i citronolivolja igår, kryddade med bl.a citronpeppar (ja jag älskar det) och avslutade med citronbalsamico (citronkulturtantsketchup?). Triple lemon bean medley döpte jag detta till.

Ovanpå placerades en bit stekt lax.

DB3E6EF8-8146-4F7D-951C-62AEE0356DAF.jpeg
 
Spännande. Det finska köket är mig främmande. Något mer bekant med den finska alkoholen.

Det är skrämmande. Jag jobbade en sommar i Finland på vischan och det som gjorde att jag överlevde näringsmässigt var ihopplockssalladen från en av tre! mataffärer. Det var alltså i en by med typ 4000 innevånare totalt...
 
Igår gjorde vi jordärtskockssoppa. Blev väldigt gott! Från fjolårets pallade jordärtskockor. Snart dags att hämta nya :D Soppan toppades med bresaola (från Italien förra veckan!), tunt mandolinad och skuren i ytterligare lite mindre bitar. Vitt vin i och till.
 

Bifogade filer

  • 8DD2C3E2-A315-45C3-B0F1-66E6EE04A858.jpeg
    8DD2C3E2-A315-45C3-B0F1-66E6EE04A858.jpeg
    215,6 KB · Visningar: 10
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 584
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
983
Senast: Sasse
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp