Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
28405

Fick ta en paus i fixandet hemma för att få i oss något att äta. Blev en riktig finlunch :p

Efter stallet tänkte jag försöka få ihop någon slags påskmat. Lite sugen på baconlindad sparris efter att ha läst tråden, har också köpt lite varmrökt lax och sikrom från det lokala fiskrökeriet, så något gott borde det kunna bli :d
 
Jag har tänkt ut en påsklunch som.jag ska laga idag ity min FADER fyller 82.

Grön ärtsoppa i glas, med lite grekisk yogurt med pepparrot i på toppen.
Ägg i cocotte med spenat och tångkaviar.
Några vanliga köpta sillsorter.
Danskt rågbröd.
Varmrökt lax med mangosalsa.
Sparris med citronzest.

Öl. Jag hade "tur". Den hipstriga påskölen var slut igår, så jag kom billigt undan!
Hallands fläder.

Godis efteråt.

Det låter väl rätt bra?
Jag är ensam hemma imorgon - kan jag ta med mig Svansson och komma?
 
Igår blev det grillat hos goda vänner. Dadlar i bacon, majskolvar, svamp, sparris, kycklingspett med tzatsiki och en smarrig sallad med bla jordgubbar i 😍

Idag blev det en tur till ett gårdscafe i grannstaden. En jedigen Räksmörgås i solen, kan knappast bli bättre!
 
Det var idag! Annars hade du varit välkommen!

Mitt syskonbarn krisade i stor stil, för övrigt gick allt bra. Jag är proppmätt.
Åh men attans otur! Jag är alltid lite för sen :down: Måste vara mina sengångargener!

Men, jag fick supergod våffla på närliggande 4-h gård efter att ha trängst med alldeles för mycket folk på påskpromenad och annat. Det var också fint!
 
Visa bifogad fil 28405
Fick ta en paus i fixandet hemma för att få i oss något att äta. Blev en riktig finlunch :p

Efter stallet tänkte jag försöka få ihop någon slags påskmat. Lite sugen på baconlindad sparris efter att ha läst tråden, har också köpt lite varmrökt lax och sikrom från det lokala fiskrökeriet, så något gott borde det kunna bli :d
28427

Blev lite roligare än fryspizza till middag!
 
Det fantastiska vädret ger oss inte direkt lust att stå inne och laga mat...
Ikväll blev det besök på en relativt ny restaurang i stan. Lite sydamerikanska rätter, beställde in, Tacos med gambas, köttpiroger med salsa (😍😍) och en hamburgare, men inte på färs, utan en finfin skiva oxfilé.
Pirogerna och tacos kommer jag absolut beställa igen, hamburgaren var medioker, finns bättre på haket bredvid sas.
 
Påskmiddag igår, blev bjuden på god mat.
Förrätt blev kokt sparris, hollandaisesås samt kallrökt lax.
Huvudrätt var tortellini fylld med kronärtskocka, spenatstuvning och citronkompott till.
Huvudrätten var inköpt på saluhallen i Malmö.

Fick mat med mig hem, även det inköpt på saluhallen. Laxrulle, smördeg med ost ovanpå.
Till det hade jag kokt potatis samt tillhörande romsås som var ovanligt god.
 
Skulle varit på födelsedagsmiddag (inte min) hos föräldrarna idag men nej då, min moder var tydligen tvungen att bli sjuk så middagen blev inställd (tror det har att göra med att paketen redan är lämnade så nu finns det ingen anledning för dom att få besök :angel: ). Det ställde såklart till mina middagsplaner rätt rejält, från god bjudmiddag med efterrätt till ingen plan öht!!

Efter lite funderande fick det bli färsk pasta med sås på kyckling, ramslök, spenat och créme fraiche. Helt okej och framförallt väldigt snabbt, vilket var tur med tanke på hur hungrig jag var och hur trött jag var. Att inte ett väpnad konflikt uppstod i mitt grannskap är ett under!
 
Ikväll grillade vi. Vi gjorde ngt litet starter-spett med olika korvar skurna i mindre bitar på spett. Sen blev det entrecote med grillade skogschampinjoner, knipplök och hallomi. Gott!
Efterrätt blev påskgodis.
 
Typiskt påskbord med släkten. Löskokta ägg, hårdkokta ägg, ägghalvor med räkor, lax, sill, potatis, sallad, bröd med goda ostar.
Jag fixade påsktårtan, luftig vaniljbotten fylld med lemoncurd och hallongrädde.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
6 951
Senast: tuaphua
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 097
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: Sasse
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp