Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har en matgäst med lite för mig krångliga matvanor, så idag har vi ätit rullader med dijonsenap, ris och en sallad med pepprig ruccola, nötter, fetaost och hyvlad zucchini. Gästen är livrädd för chili, och gillar typ stekt falukorv men är så trevlig att jag gör mig bästa.
 
Mera sallad! På svarta bönor, rödlök, paprika, chili, mango, majs och massor av limejuice. Ugnsstekt kycklingfilé samt lite stekt halloumi till det.

DEE6CD7A-0F89-4361-B9C8-6747D3251BD9.jpeg
 
Vi har en matgäst med lite för mig krångliga matvanor, så idag har vi ätit rullader med dijonsenap, ris och en sallad med pepprig ruccola, nötter, fetaost och hyvlad zucchini. Gästen är livrädd för chili, och gillar typ stekt falukorv men är så trevlig att jag gör mig bästa.

Jag lagar mat som vi åt hos farmor:D. Syltlök, pressgurka och havarti, ärad vare gud i höjden.

Kan tillägga att farmor var en gudabenådad kock, men av det husmoderliga slaget. Söndagsstekar pt 45 befäl osv. Hon visste att krympa bomullssnören hon.
 
Restaurang i hamnen, välfriterad spetta med remoulade och pommes. Pommes kunde varit gjort lite till, vill gärna ha de gyllene. Men ihop med den sagolika spettan och den hemgjorda remoulade satt det hela fint i kistan.
Skolavslutning imorgon så var i väg och köpte rosa Prosecco, passade på att ta en mjukglass med tuttifrutti- strössel i närliggande glasscafé. :d
 
Åh, jag kom på att jag, apropå rosa bubbel, glömde berätta om min ORGIE från i fredags! Bubbellunch med klassen, jag drack någon sorts ekologisk rosécava(?) som var väldigt god. Till den influerad karljohanravioli med stekt karljohansvamp. Sedan smågodis och glass hela eftermiddagen, innan jag gick över till ett sötare rosa bubbel som inte var särskilt gott. Därefter middag, fruktig fördrink, någon sorts smarrig toast skagen-aktig historia med cider till förrätt, torsk med vitt VLIN till huvudrätt. Till sist en ljuvlig liten jordgubbskaka. Min bordsgranne gillar varken räkor eller jordgubbar så jag åt upp hennes också.
 
Nån slags galenskap har kommit för mig. BARNET fyller 3 på lördag, har önskat sig "jordgubbstårta med grädde" samt "en Pettson som kan gå och prata". Av okänd anledning snöar jag in på enhörningstårtor (!) (googla!) och istället för att geschwint baka en en enkel jordgubbstårta som mitt ödmjuka BARN önskar, står jag nu mittinatten och kokar jordgubbskompott, färgar enhörningshorn gröna, gör enhörningsögon och vispar vit choklad-frosting som ska färgas i en uppsjö av färger. Jag tror jag behöver en intervention?!
 
Nån slags galenskap har kommit för mig. BARNET fyller 3 på lördag, har önskat sig "jordgubbstårta med grädde" samt "en Pettson som kan gå och prata". Av okänd anledning snöar jag in på enhörningstårtor (!) (googla!) och istället för att geschwint baka en en enkel jordgubbstårta som mitt ödmjuka BARN önskar, står jag nu mittinatten och kokar jordgubbskompott, färgar enhörningshorn gröna, gör enhörningsögon och vispar vit choklad-frosting som ska färgas i en uppsjö av färger. Jag tror jag behöver en intervention?!
Nej, det är helt normalt säger jag! :angel:

(Eftersom jag typ alltid lovar mig själv att aldrig mer baka barnkalastårtor efter varje gång, men ändå glömmer det nästa gång det är dags, vet jag precis hur rimligt det är att stå halva/hela natten och färga enhörningsfrosting. Men vad gör en inte för BARN?!)
 
Senast ändrad:
Nej, det är helt normalt säger jag! :angel:

(Eftersom jag typ alltid mig själv att aldrig mer baka barnkalastårtor efter varje gång, men ändå glömmer det nästa gång det är dags, vet jag precis hur rimligt det är att stå halva/hela natten och färga enhörningsfrosting. Men vad gör en inte för BARN?!)
Så sant. Jag offrade en gång en nattsömn på att skulptera sittande elefanter av mandelmassa till en tårta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
984
Senast: Sasse
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp