Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
The unreportable frukost.
Gröt med massa sylt pga tycker inte om gröt, en macka med smör och messmör och en kopp megastarkt PG tips. Tänkte jag skulle tända ett ljus för att piffa lite och komma i stämning. Kom i julstämning :cautious:

31633
 
Jag har ledigt den här veckan och fyndar färsk lax till extrapris ihop med pensionärer. Lunch igår blev således asiatisk lax med spetskål och purjolök i ugn med risnudlar och en kall chili-limesås. På kvällen var vi på grillning hos en av sambons vänner som fyllde år. Jag åt grillade sojakorvar, halloumi, majs och glassbuffé med jordgubbar.

Nu har jag brödbak på gång och ska förbereda midsommartårta. Älskar ledigt!
 
Har vänt upp och ned på den lokala Ica Maxin genom att fråga efter så märkliga ting som bulgur, iKaffe och färsk koriander. De hade iaf iKaffe, och det var trots allt viktigast! I övrigt äter vi skäms-mat, olycklig grillad kyckling med hyvlad micrad morot, bladspenat och kulturtantsketchup (vi glömde hipsterketchupen hemma!).

Igår grillade vi, paprika, egenhändigt plockade champinjoner och så korv med bröd, ketchup och senap. Jag gjorde en fransk potatissallad på färskpotatis, men den glömde vi bort att vi hade.
 
Jag blev helt matt av all grönska i pallkragarna här. Fick ju vackert göra spenatlasagne till lunch, eftersom den envisas med att ge mig nya blad hela tiden. I lasagnen befann sig även bl a aubergine och belugalinser, ej hemodlade. Fanns inga normala lasagneplattor heller, fick ta de konstiga av bönor, som visserligen väl är goda men som får en mycket märklig, gummiaktig konsistens vid gräddning. Jag glömde köpa snus så nu är jag helt virrig också.
 
31682

Dagens middag - Äter chips i sängen på hotellrummet som gud glömde.

Resten av dagen har också varit minst sagt intressant matmässigt, mycket smaklös ost och kolhydrater känns som en passande beskrivning. Och ett gott päron plus en väldigt god sorbet på gröna citroner. Lite blandat alltså! :D
 
Varma mackor med tomat, fetaost, rökt karré och chilisås. Upptäckte försent att vi saknar OREGANO! Torkad basilika och timjan blev inte alls samma sak. Lite kulturtantsketchup och olivolja samt lite gröna blad från trädgården gjorde situationen något bättre. Nu ikväll finn-crisp med getost och björnbärsmarmelad, samt rödvin. GOTT.
 
Åt middag ute igår. Rostade rödbetor, grillad haloumi med picklade senapsfrön. Helt misslyckat. OK, haloumi är ju haloumi och det är ju ok. Men betorna hade varit klara en bra stund innan de tagits ur ugnen och senapsfröna smakade ingenting. Ingenting! Köpte en påse godis på hemvägen och åt på bussen hem. Lösgodis är också mat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 438
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 167
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 011
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp