Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hyacinth

Trådstartare
Ny tråd!
Vad ätes och hur lagas det?
Och givetvis lite socialt prat, ety det hör samman med mat.

501C9F16-FF60-4681-B50D-A018F0A6350A.jpeg
 
Kom för en timme sedan hem från en tvådagars-semester i Skåne. I går åt jag halloumiburgare med pommes frites och coleslaw på Kullagårdens värdshus.
I dag björnbärspaj med vaniljgrädde på Norrvikens trädgårdar.
 
Lagade för första gången moussaka och den blev lite väl fluffig men god :d

Fanns massor av olika recept att välja mellan men denna är mjölkfri med vitlök, kanel och spiskummin

ICAs stora kalamonoliver (selection), Fontanas tzaziki och salladsost samt sista slatten Ernst blev jättebra till :)

9C91CED7-91F6-4CFD-9576-D23EAC959E1A.jpeg
 
Ny mattråd, ny matmisär. Dessutom en restriktiv alkoholpolicy i alla fall några dagar. (Jag har absolut inga alkoholproblem, ni behöver inte oroa er. En vit vecka efter semestern är en regel jag har vuxit upp med.)

Det här att semestern är slut och matvanorna måste återgå till något lite mer strukturerat är en utmaning, sanna mina ord. Igår åt jag förvuxna så kallade sockerärtor och pasta till middag, utan parmesan. Hoppas på något aningens bättre idag.
 
Lagade för första gången moussaka och den blev lite väl fluffig men god :d

Fanns massor av olika recept att välja mellan men denna är mjölkfri med vitlök, kanel och spiskummin

ICAs stora kalamonoliver (selection), Fontanas tzaziki och salladsost samt sista slatten Ernst blev jättebra till :)

Visa bifogad fil 34430
Jag tycker överraskande nog att Hemmets Journal på nätet har ett jättebra moussakarecept.
 
Jag och sambon har enats om att vi måste skärpa till vår matkonsumtion ordentligt. Så detta är första veckan på matsedel igen.
Igår blev det hamburgare med potatobuns (😋) och idag blir det lax på indiskt vis-isch. Tänkte dessutom dra ner på semesteralkoholintaget igen så det blir iaf minst en vit vecka nu.
 
Vattenmelonsalladens återkomst ikväll, till halloumi och färdiggrillad kyckling. Nu blir det festival i dagarna tre, vilket tenderar att betyda vegetarisk snabbmat, sedan får jag återgå till ordningen och försöka äta som folk sista semesterveckan för att sedan infinna mig i normaliteten när jag börjar jobba!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 594
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 359
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp