Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår åt vi torsk med ruskigt god sås innehållande hummer, potatisar (franska kultiverade typer) och en fräst sallad med minibroccolisar, bönor, lök, mandlar och pak choi, massor av vitlök. Persikor från trädgården. Asballt.

Idag tänkte jag äta röd curry till lunch, men en liten förbannelse gör att jag istället ska ta apostlahästarna til Ica och köpa tamponger. Kul lunch.
 
I lördags lagade jag föräldrafångad torskrygg i ugnen, med lime och dill och lite smör. Till detta en röra på hackade räkor, rivet ägg, dill, riven pepparrot, rivet citronskal och brynt smör för att binda ihop kalaset. Det är så SJUKT gott! Massor av gröna bönor till det, med lite persiljesmör på.

Igår SWACOS. Det är för jädra gött ibland. Brittiska The Office till maten och det är heller aldrig fel!
Men, riva ägg??!! Det känns i tanken som en helt omöjlig uppgift! Men du menar alltså att det går? Utan att hela ägget sitter smetat på rivjärnet?
 
Idag blev det cannelloni på lammfärs och en burro al pomodore-sås. Den var säkert god, men min aptit var inte så stor på grund en ganska ond mage. Till lunch igår åt jag nämligen en himmelsk god omelett med stolt fjällskivling. Efter upprepade försök så kan jag konstatera att min mage inte klarar av att smälta stolt fjällskivling, så igår var det nog sista gången som jag vågade mig på den.
 
I dag ar det "Labor Day", Arbetardagen alltsa, och alla ar lediga. Vi har en "pot luck" och jag har, for forsta gangen i mitt liv, bakat mazarin tarta. Jag ar klart osaker pa hur den ar da min ugn ar "lustig:cautious:" med temperaturerna.
Det ar sonen's recept och han havdar att den ar BAST ... sa vi far val se. Jag koper nog en storre kartong hallon att halla over glacyren och hoppas att det doljer om kakan inte ar graddad ratt.:nailbiting:
 
Jag har ätit den sämsta falafeln ever i Sjöbo. Någon som är överraskad?
Den var så jäkla usel. Nöden hade dock ingen lag, och vi överlevde.
 
Jag har ätit den sämsta falafeln ever i Sjöbo. Någon som är överraskad?
Den var så jäkla usel. Nöden hade dock ingen lag, och vi överlevde.
Screenshot_20190902_222839.jpg

Nästa gång kan ni väl testa kebab i burk? :D (fotat i Sjöbo, ej testat pga fegade ur)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 038
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 814
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp