Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handlade i veckan när jag var riktigt HANGRY. Gick totalt bananas (hade tänkt äta flingor till kvällsmat och skulle köpa yoghurt - som visade sig vara SLUT. Skrik och panik, typ.)
Kom ut med fyra olika sorters ostar, nybakat bröd och tre sorters kex. :cautious:

Har ätit det de senaste dagarna till både frukost och kvällsmat (HCHF FTW!).
Ett tips om ni äter brie, micra den en minut, sjuuuuuuukt gott. Egentligen ska den stekas (hel) i olivolja och få lite havsalt över sig. Men in case of emergency så går den utmärkt att micra.
 
Köpenhamnhelg med äldsta barnet, blandat egna mackor med fantastisk torsk, kantareller osv. Har familj där så vi lagrar det mesta själva med tanke på den gräsliga växelkursen.
Om inte annat har jag åkt typ ALLT på tivoli, och överlevt.
 
Igår tomatpasta till lunch på Tomatens hus, och på kvällen kräftskiva med svenska kräftor, färska räkor, västerbottenpaj signerad undertecknad, pan riche, ost, aioli.

Idag kronärtskocka med citronsmör följt av caprese på massa fina tomater och basilika från Tomatens hus, samt Zetas burrata som var helt okej!
 
Inspirerad av pizzan @Petruska gjorde för ett tag sedan blev det svamppizza även för mig - plötsligt händer det liksom. Färskost i botten, gula kantareller för mig (sambon fick även lite taggsvamp, Karl-Johan och blodsopp på sin halva), västerbottenost och parmaskinka ovanpå. Toppades med ruccola.

Åt även en annan pizza med cheddarcremé i botten (fått i en matbox så behövde göra något med den), grönkål som marinerats lite i citronolja och peppar, valnötter, rödlök, parmaskinka och timjan.

Den första var definitivt den bästa - men den andra var inte då tokig den heller.
 
Inspirerad av pizzan @Petruska gjorde för ett tag sedan blev det svamppizza även för mig - plötsligt händer det liksom. Färskost i botten, gula kantareller för mig (sambon fick även lite taggsvamp, Karl-Johan och blodsopp på sin halva), västerbottenost och parmaskinka ovanpå. Toppades med ruccola.

Åt även en annan pizza med cheddarcremé i botten (fått i en matbox så behövde göra något med den), grönkål som marinerats lite i citronolja och peppar, valnötter, rödlök, parmaskinka och timjan.

Den första var definitivt den bästa - men den andra var inte då tokig den heller.
Dessa matboxar som nämns ibland, vad är det?
 
Jag startade en flask bog i sous vide i gar som fick ga i 20 timmar. Sedan pa med mer "rub" och in i ugnen (jag hade tankt grillen, men det regnade sa himla mycket och det 3 ariga barnbarnet skulle promt komma med mig sa jag la ner grillandet) i en och en halv timma for att "torka upp" och ge ytan ett kryddigt "skal".
Jag hade redan hemgjord BBQ sas som jag blandade i nar jag "pulled" kottet. MYCKET gott.
I morgon koper jag vit och rod kal och gor nagon sorts coleslaw och har till middag i morgon.
 
Vi har lagat pizza Bianco (lute olja på botten som klister) med massa basilika, nötter och tunt skivad potatis.
När den kom ut ur ugnen fick den löjrom, svartpeppar och lite c-f som topping. Är knäppmätt. Effekten av yoghurtluncher är att jag äter alldeles för fort och mycket till middag, måste hitta en bra lösning där.
 
Den här vart riktigt god.

36675


Tog bort glasnudlarna dock och hade nog i lite mer ostronsås än vad receptet så men smaskigt blev det.
Grönsakerna jag använde till var morötter, vitkål, zucchini, purjolök och paprika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 011
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 788
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp