Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dyker in i tråden med snabblagad middag med pasta och sås på körsbärstomater, oliver, kapris och kycklingfilé. Fast hela dagen har jag gått och suktat efter fläskpannkaka, så det ska vi äta imorgon.
 
Äter rester, medan jag lagar 11 pajer inför den kommande festen.
5 spenat och keso, samt 5 med purjolök, keso, tomat och ost. Ska ha stort galej med närmre 50 gäster nästa helg. Ser väldigt mycket fram emot det! Den elfte är helt utan mejeriprodukter med purjolök samt svamp.

Har en yngre släkting på besök, som jag försöker kultivera i "svensk" matkultur. Potatisgratäng med kassler, toastskagen, falafel, kladdkaka, fikabröd (en f.d. kollega som hade gjort ett på saffran, med marsipan i), marängswiss m.m.
På fredag tänkte jag vi skulle äta swacos och göra chokladbollar med kokos på!
 
Latmasksmiddag ikväll:

Rydbergs potatissallad som jag spetsade med ajvar, körsbärstomater, blast av röd knipplök, kapris, svartpeppar. Till det rostbiff.
Tog några få minuter och var rätt gott ändå!
 
Langos! Med vitlökssmör, gräddfil, riven ost, rödlök och tångkaviar. Så gott!

34568
 
Gudars vad gott!

Det var det verkligen! Kan nog bli upprepning av denna måltid de närmaste dagarna 😇

Till sen efterrätt blev det churros med kanel och socker. Nu är jag hemma och nöjd med denna sena dessert ty jag har ingenting hemma och det är ju hopplöst att komma hem hungrig efter festivaldag när ingenting är öppet.

34573
 
Jag hamnade efter i förra tråden och orkade inte läsa ikapp (och då kan man ju inte bara hoppa in där man är, tydligen) men nu ska jag försöka hänga med lite bättre! Jag ska också försöka äta lite...

Var i Oslo i förrgår och åt på Kitchen & Table Fishery. Kan verkligen rekommendera det! Jättejättegod ravioli med skaldjur och jättejättegoda fish tacos. Och en svingod efterrätt.

Ikväll ska jag slänga in en bit laxsida i ugnen tänkte jag. Och några rödbetor och lite fetaost. Tänker dricka rosa gin med rosa bubbel till. Det är ändå sista semesterdagen idag :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 427
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 932
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp