Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en lammstek i frysen som måste tillagas och vill marinera den. Hittat två recept, ett med vitt vin och ett med rött. Funderar på vilket smakar bäst. Det med rödvin har honung, vitlök och rosmarin, det med vitt vin har köttbuljong och vitlök med rosmarin.

Har någon marinerat lammstek?
 
Har en lammstek i frysen som måste tillagas och vill marinera den. Hittat två recept, ett med vitt vin och ett med rött. Funderar på vilket smakar bäst. Det med rödvin har honung, vitlök och rosmarin, det med vitt vin har köttbuljong och vitlök med rosmarin.

Har någon marinerat lammstek?
Jag tycker inte att det brukar hända så himla mycket när jag marinerar, men det är ju lite roligt ändå. Något recept hade jag inte brytt mig om att följa, men beroende på vad du ska dricka till maten och vilken färg på maten du föredrar, hade jag valt vin efter det. Tex oxiderar ju inte vitt vin på samma vis som rött ofta gör, särskilt om man lagar maten i gjutjärn, vilket jag i övrigt trivs med.
 
Jag tycker inte att det brukar hända så himla mycket när jag marinerar, men det är ju lite roligt ändå. Något recept hade jag inte brytt mig om att följa, men beroende på vad du ska dricka till maten och vilken färg på maten du föredrar, hade jag valt vin efter det. Tex oxiderar ju inte vitt vin på samma vis som rött ofta gör, särskilt om man lagar maten i gjutjärn, vilket jag i övrigt trivs med.

Nja, nu blir det inte vin till maten så därvid spelar det mindre roll. Och min tanke är väl att marinera ordentligt, dvs minst över natten så förhoppningsvis tar det lite smak, plus funderar på om det ska stekas i gjutjärn, lergryta eller slow-cooker. Och sedan servera med ett gott bröd och grekisk sallad.
 
Har en lammstek i frysen som måste tillagas och vill marinera den. Hittat två recept, ett med vitt vin och ett med rött. Funderar på vilket smakar bäst. Det med rödvin har honung, vitlök och rosmarin, det med vitt vin har köttbuljong och vitlök med rosmarin.

Har någon marinerat lammstek?
Jag hade definitivt använt rött vin, tycker det passar bra som lammarinad (dricker inte till maten då men ja, använder det glatt i marinader/grytor :D)
 
Jag har fullt av förkylningsblåsor i munnen, som hela övriga familjen. Matlusten är något dämpad, så vi lever på pasta.
Till lunch åt jag dock havskatt, herrejössesgott. Lunchhaket vid skolan är toppen på tisdagar, de kan fisk.
 
I dag blir det tacos, (Taco Tuesday som det ar :p) men vi hoppar over att aka till klubben for att ata dar sa jag gor Tacos har hemma. Jag sorjer dock att jag inte far Nachos med chili pa klubben ... vilket ju kanske ar battre for dieten.:D
 
Jag har fullt av förkylningsblåsor i munnen, som hela övriga familjen. Matlusten är något dämpad, så vi lever på pasta.
Till lunch åt jag dock havskatt, herrejössesgott. Lunchhaket vid skolan är toppen på tisdagar, de kan fisk.

Vilket ställe är det?
 
Jag sag just att min BBQ sas var slut sa nu puttrar det en pa spisen. Den forra var den basta EVER .... men da jag gor dem efter smak och lite "pa fri hand" ar det svart att replikera och fa till samma resultat igen. :cautious:
 
Ikväll gjorde sambon spare ribs i ugnen i en halv evighet. Jag gjorde sallad till. Jag knarkar endive-sallad, kronärtskockor, röd spetspaprika och feta just nu. Så det var med i salladen.
Jättegott allting!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 591
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 354
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp