Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hamnade efter i förra tråden och orkade inte läsa ikapp (och då kan man ju inte bara hoppa in där man är, tydligen) men nu ska jag försöka hänga med lite bättre! Jag ska också försöka äta lite...

Var i Oslo i förrgår och åt på Kitchen & Table Fishery. Kan verkligen rekommendera det! Jättejättegod ravioli med skaldjur och jättejättegoda fish tacos. Och en svingod efterrätt.

Ikväll ska jag slänga in en bit laxsida i ugnen tänkte jag. Och några rödbetor och lite fetaost. Tänker dricka rosa gin med rosa bubbel till. Det är ändå sista semesterdagen idag :arghh:
Är det ginlikör med rabarber och ingefära? Har den också, den är sjukt god med skumpa! Gillar varken gin eller skumpa annars men det var fan gött!
 
Jag lagade risi e bisi på egenodlade gråärtor. Det blev klart godare än befarat, men gråärtor är mer både fiber- och stärlelserika än helt optimalt. Barolo till partner och vänner. Vatten till mig.
 
Antiklimax. Ville jättegärna äta rostat bröd med smör och marmelad till middag. Fick för mig att jag skulle vara vuxen och åtminstonde grunda med något mer näringsriktigt så jag åt en tallrik stekt tofu och broccoli först. Och nu är jag inte ett dugg hungrig längre. :cry:

Men i morgon ska jag allt äta mina marmeladmackor.
 
Libabröd med lammfärsbullar, avocado, tzatziki, romainesallad, tomat och mint. Mojito till fördrink p.g.a mint-överskott. Håller nu på att jobba upp aptit för att få i mig lite banankaka också, men än är kvällen ung! Måste stretcha magsäcken inför Eid-firande imorgon.
 
Igår grillade vi någon form av nötkötts-biff. Till det gjorde jag rödbetor och färskpotatis med fetaost, örter, vitlök etc i ugnen. Riktigt gott!
Idag blev vi bjudna på pite-palt med smör, lingonsylt och mjölk att dricka. Sen prinsesstårta på det. Paltkoman nådde en helt ny nivå! 😂
 
Hade en kompis som börjat med paleodiet på middag, tillsammans med hans flickvän som är vegetarian, hyfsat omatchande matpreferenser :p så det blev bönröra med chili, pulled beef på spetsbringa och en massa blandade tillbehör, kimchimajonnäs, hemmagjorda tortillas, kål osv. Alla blev mätta och nöjda!
 
Hade en kompis som börjat med paleodiet på middag, tillsammans med hans flickvän som är vegetarian, hyfsat omatchande matpreferenser :p så det blev bönröra med chili, pulled beef på spetsbringa och en massa blandade tillbehör, kimchimajonnäs, hemmagjorda tortillas, kål osv. Alla blev mätta och nöjda!
Wow! Inte illa att kunna "please" gäster med två så olika dieter!
 
Blev motbevisad, sportgrejen var skitrolig. Är nästan död nu. Fikade på franska bageriet efteråt, jag tog ett rejält kliv åt sidan från min vanliga kost och åt en surdegsbaguette med tonfiskröra. Jättegott kaffe till. Gott allting faktiskt. Inte ätit tonfisk på drygt tio år. Blir nog inga problem att vänta i tio år tills nästa gång andan faller. Om tonfisken finns kvar då.
 
Småländskt isterband på Syltan, på konstmuseet Vandalorum.
20190811_130920.jpg
 
Gjorde lax i ugnen igår. Och rödbetor. Mixade ihop fetaost och cf till något såsigt. Kom sedan på att det kunde vara roligt med "något till" så jag kokade lite bulgur. Det smakar ju inget, men är iaf någon typ av konsistens :D På grund av tonåring med dåliga alkoholupplevelser i hemmet på besök dracks hallonsoda till. I dag tänker jag äta lite rester och kanske blanda hallonsodan med rosa gin :angel: Måste även laga lite lunchlådor. Det sägs att semestern är slut och att jag börjar jobba imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 348
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp