Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsade på mamma och pappa igår och bjöds på piroger med söndagens överblivna köttfärssås i. Mums!

5030B6CD-9086-40A7-9D2A-7F54023466C5.jpeg
 
Vegansk fryspizza räckte energin till idag. Rätt äcklig. Vegansk ost är inget att hurra för. ☹
Planen för imorgon är att luncha på det veganska cafét vid skolan med en vän och äta soppa. Blev dock samma soppa på samma ställe till lunch idag, med samma vän. Varför variera sig..?
 
SA ... Maken at upp resterna jag hade tankt ha till burritos i kvall. :cautious: Jag slet just upp de sista skivorna av "rosted pork" pa Cubanskt satt och det far bli "Cubanos" i kvall. Jag som var sa sugen pa "breakfast burritos" till middag. :meh:
 
Vi gjorde vietnamesiska sommarrullar igår!

DC59DBA4-4747-4FDB-92C6-2B866E8D090C.jpeg


Lite krängt över att partner, som är novis, gjorde snyggare rullar än jag men får bjuda på det, det är flera år sedan jag gjorde det sist ;)

Vi hade räkor, morot, gurka, purjolök, böngroddar, avokado och mango tillgängligt plus glasnudlar blandade med lite sesamolja och mirin samt koriander Dippsås på hoisin, soja, lime, ingefära, färsk röd chili och hackade salta jordnötter. Mycket gott och trevligt att göra tillsammans.
 
Vi gjorde vietnamesiska sommarrullar igår!

Visa bifogad fil 38111

Lite krängt över att partner, som är novis, gjorde snyggare rullar än jag men får bjuda på det, det är flera år sedan jag gjorde det sist ;)

Vi hade räkor, morot, gurka, purjolök, böngroddar, avokado och mango tillgängligt plus glasnudlar blandade med lite sesamolja och mirin samt koriander Dippsås på hoisin, soja, lime, ingefära, färsk röd chili och hackade salta jordnötter. Mycket gott och trevligt att göra tillsammans.
Men åh! Vad gott!
Det där vill jag också ha! Kanske kan ha tofu istället för räkor. 🙂
 
Vi gjorde vietnamesiska sommarrullar igår!

Visa bifogad fil 38111

Lite krängt över att partner, som är novis, gjorde snyggare rullar än jag men får bjuda på det, det är flera år sedan jag gjorde det sist ;)

Vi hade räkor, morot, gurka, purjolök, böngroddar, avokado och mango tillgängligt plus glasnudlar blandade med lite sesamolja och mirin samt koriander Dippsås på hoisin, soja, lime, ingefära, färsk röd chili och hackade salta jordnötter. Mycket gott och trevligt att göra tillsammans.

Gah! Måste göra ikväll typ.
 
Men åh! Vad gott!
Det där vill jag också ha! Kanske kan ha tofu istället för räkor. 🙂

Ja absolut, det blir också jättegott! Sedan är det faktiskt toppen med bara grönsaker och nudlar också, jag höll på att totalt glömma bort räkorna igår och de hade nog inte saknats något nämnvärt. Men det är ju gott med något med lite sälta. Jag gillar verkligen blandningen av mjukt och krispigt, sött och salt... det händer mycket i munnen!
 
Ja absolut, det blir också jättegott! Sedan är det faktiskt toppen med bara grönsaker och nudlar också, jag höll på att totalt glömma bort räkorna igår och de hade nog inte saknats något nämnvärt. Men det är ju gott med något med lite sälta. Jag gillar verkligen blandningen av mjukt och krispigt, sött och salt... det händer mycket i munnen!
Är väl så att jag är noga med att få i mig iaf lite protein till varje måltid. 🙂
 
Jag har jobbat hemifrån idag vilket brukar betyda ganska tråkig lunch av nåt som ligger och behöver lagas, eller typ knäckebröd. Men så blev jag så sugen på sesam, soja och chili och slängde ihop en sorts wok av nötfärs, vattenkastanjer, böngroddar, rökt chilipasta och en hel kartong gröna sojabönor, allt fräst i sesamolja. Färsk chili och sesamfrön på toppen!

029B752D-4EC5-4C72-9B34-5813EE840939.jpeg


Lär bli min lunch imorgon också då jag leker hemmakontor även då.

Kvällsmat blev just knäcke med kokt ägg och kaviar. Inte alls dumt det heller!
 
I morse firade jag en grej med en härlig hotellfrukost.

Sen var jag rätt mätt, och nu på kvällen sitter jag och kurar på en liten vinbar och äter en panini och nötter och marsipan och dricker Etna Rosso.
 
En gryta (kanske @Mabuse som hittat på den?) med kikärtor, potatis, spenat, krossade tomater och jordnötssmör. Tror det var kyckling i originalet?
Chili och lite annat också, åt med ris och jordnötter.
Jag gillade den, övriga var Ytterst Tvehågsna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 591
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 354
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp