Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste bifoga en bild när de är gräddade. De blev himla goda
 

Bifogade filer

  • IMG_20190812_182517_845.jpg
    IMG_20190812_182517_845.jpg
    212 KB · Visningar: 21
Min vän är fortfarande död. Även om jag inte förstår det alls. Nu ska vi till sväronen på Gotland i två veckor. Utan alkohol då de inte nyttjar sådant. Jag älskar dem men så som jag mår kommer detta bli en prövning.
 
Min vän är fortfarande död. Även om jag inte förstår det alls. Nu ska vi till sväronen på Gotland i två veckor. Utan alkohol då de inte nyttjar sådant. Jag älskar dem men så som jag mår kommer detta bli en prövning.

Jag har inte hängt med alls men beklagar din väns bortgång :(
 
Min frukost/lunch idag. Behövde göra åt nästan allt innan det blev dåligt men det kändes inte precis som en uppoffring.
Bananpannkaka, keso, kanelstekt banan och dadel, valnötter och kokosflakes. Toppat med mer kanel och lite avagesirap. Dröm!

BEF27FC3-4DCC-4859-ACD8-EDEC691C754F.md.jpg
 
Vi har nu haft gäster i 5 veckor utan uppehåll, ikväll åt vi lite bönor, morötter,haverrot (typ hårig morot), falafel osv. Sen drack jag för mycket rödvlin, men det är det värt. Ensamma. Så sjukt skönt, men väldigt roligt att ha haft så många besök också.
B549D055-5D15-41A3-91B1-A9409080461E.jpeg
 
Släng-ihop-middag ikväll, jag har knappt varit hemma på fyra veckor och det fanns inte mycket i kylen och jag får en leverans imorgon så ville inte handla mer än det viktigaste. Men jag köpte körsbärstomater och rostade dem med citronolja och timjan. Stekte på räkor, champinjoner och broccoli med chili och citronpeppar och blandade ihop hela kalaset. Det blev gött!

BB95A3AA-9570-47F6-B1D3-061321965597.jpeg
 
Största misären med Skåne är att jag inte har några
Kantarellställen.

Tröstar mig med roséVLIN (grand recolte) och Yayoi Kusama på k special. Älskar både rosé och kusama.
 
Största misären med Skåne är att jag inte har några
Kantarellställen.

Tröstar mig med roséVLIN (grand recolte) och Yayoi Kusama på k special. Älskar både rosé och kusama.
Det här att jag trodde att Yayoi Kusama var någon slags matprodukt och googlade för att se vad det var du hade på dina K-Special-flingor behöver vi inte låtsas om va? :angel:

(jag tyckte även att det lät märkligt att dricka vin och äta frukostflingor innan jag insåg mitt misstag, men tänkte att det kanske är så det blir när man är själv för första gången på fem veckor)
 
Det här att jag trodde att Yayoi Kusama var någon slags matprodukt och googlade för att se vad det var du hade på dina K-Special-flingor behöver vi inte låtsas om va? :angel:

(jag tyckte även att det lät märkligt att dricka vin och äta frukostflingor innan jag insåg mitt misstag, men tänkte att det kanske är så det blir när man är själv för första gången på fem veckor)

Kunde i och för sig vara frukostflingor.
 
Kollega och jag simulerade planeringsmöte i tre timmsr över frukost på lokal. Rundade av med croissant och varsin tredje latte. Underbart att hinna prata igenom saker och ting. Och det vi låtsades planera blir det väl alltid någon råd med.

Misär resten av dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 584
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 340
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp