Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rebell var ordet! Vad är det för öl?
Den här!

1573770175451.png
 
Åt såklart ostkaka igår! Med vispad grädde samt björnbärssylt från i sensomras. Även om jag föredrar sur, rinnig lingonsylt till.
 
Jag fick mitt sug efter något fräscht stillat redan under lunch då jag blev spontaninbjuden till en kompis som bjöd på blandade gröna blad med getost, paprikapesto, inlagda tomater, oliver, kronärtskocksbottnar, rödlök och valnötter. Någon slags god och ganska söt-syrlig dressing på. Mums!

Till middag blir det nu fajitas och apelsin-GT.
 
😊 tar gärna recept!

Absolut!

500 g keso (4%-varianten, tror jag blir bäst)
4 ägg
0,5 dl mandelmjöl (går antagligen lika bra med vetemjöl eller något glutenfritt)
1 dl flagad mandel (eller hackad, eller vad som)
2 bittermandlar (jag använde sådan där essens eller vad det heter i liten flaska, kanske motsvarande 1 tsk, lite knappt)
2 msk strösocker (frivilligt)

Rör ihop allt, häll i en form och baka på 200 grader i ca 30 minuter. Vi hade inne den lite längre för att få färg, men den var absolut färdig efter 30 minuter.
 
Absolut!

500 g keso (4%-varianten, tror jag blir bäst)
4 ägg
0,5 dl mandelmjöl (går antagligen lika bra med vetemjöl eller något glutenfritt)
1 dl flagad mandel (eller hackad, eller vad som)
2 bittermandlar (jag använde sådan där essens eller vad det heter i liten flaska, kanske motsvarande 1 tsk, lite knappt)
2 msk strösocker (frivilligt)

Rör ihop allt, häll i en form och baka på 200 grader i ca 30 minuter. Vi hade inne den lite längre för att få färg, men den var absolut färdig efter 30 minuter.

Tack!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 594
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 359
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp