Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ugnsrostad blomkål, ugnsrostade kikärtor med vitlök och fänkålsfrön, tunt hyvlad gulbeta, röd quinoa och getost + lite honung och flingsalt on top = snabbt, enkelt och godare än många köpesallader! (även här för sent för fotodokumentation)
 
Kan inte låta bli att ägna mig åt mat-minnen en något seg onsdag som denna. Skyller allt på Masterchef, som får mig att titta på Chef's table, som får mig att googla för mycket på mat... Nåja!

För en vecka sedan intogs tapas på Barón i Karlstad vilket alltid är fantastiskt. Testade nya steamed buns (gua bao) vilket inte känns så spanskt men de serverades med pulled pork, majonnäs, mojo rojo och picklad rödlök och det var fantastiskt! Där utöver inmundigades kycklingkroketter som alltid, pizza med chévre och sötpotatis samt den givna efterrätten crema catalana.

Ser nu fram emot att testa "riktig" gua bao på en restaurang här i stan, det var så himla mumsigt!

För ett tag sedan åt jag på 2112 hamburgerrestaurang i Göteborg. God burgare väl över medel, så att säga. Efterrätt intogs på Le pain francaise på Avenyn vilket var 1) supergott och 2) en fullkomligt visuellt fantastisk upplevelse. :D Det är ett café som också är restaurang och nattklubb, med dekadent och flådig men samtidigt rustik och mysig inredning. Unikt!
 
Orken är som bortblåst... Efter kvällens löppass var jag VRÅLHUNGRIG och orken räckte enbart till wraps med tonfisk, salladsblad, chilisås. Helt okej ändå!
 
Ska göra undersökning på sjukhus och har inte fått äta ordentligt på nästan en vecka och bara druckit i två dagar. Fantiserar om allt gott jag ska äta ikväll.
Antingen köpepasta på världens godaste ställe med svamp och tryffelsås, eller indiskt?
Kan tänka mig att starta upp med en lyxshake..
 
Ska göra undersökning på sjukhus och har inte fått äta ordentligt på nästan en vecka och bara druckit i två dagar. Fantiserar om allt gott jag ska äta ikväll.
Antingen köpepasta på världens godaste ställe med svamp och tryffelsås, eller indiskt?
Kan tänka mig att starta upp med en lyxshake..
Blev en specialare på Espresso House, Saffranskola med varm choklad och kaffe (enbart för att @strawberrysylt postade den i en annan tråd och den såg smarrig ut), apelsinjuice, saffransbulle och cheese melt med avokado.
 
Men neeeeeej! Rå Epok ska stänga ALLA sina restauranger, om bara tre veckor. Sämsta matnyheten på mycket länge, Skånes godaste sushi ju. :cry: :arghh: Hade jag inte haft sparkrav på mig själv så hade jag ätit där varje dag till stängningen. Men nu kanske jag måste unna mig en ynka takeaway i alla fall, och njuta en sista gång. Hoppas att ägarna fortsätter på något sätt i branschen och gör något nytt och fräscht och spännande av sitt kunnande efter 15 december också.
 
Helsingborgs dagblad och Sydsvenskan la ut det nu i kväll, står också på deras (Rå Epoks) Facebooksida. Jag hoppades att det var ett missförstånd eller något så jag blev tvungen att kolla där också. :(
 
Vi gjorde pizza på libabröd ikväll, partner gjorde en magnifik pizzasallad. Gott!

18B87964-4D8C-4DC5-953A-1155BA1DE202.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 590
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 350
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp