Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fisksoppa med torsk, lax, räkor och saffran. Vitlöksbröd till. Alla glada och nöjda, kanske särskilt barnet.

Nu ikväll varm choklad med vispad grädde, kanel och nejlika. Marabou homestyle cookie till. :d
 
Julbord med vilttema idag.
Favorit var rökt lax med rom- och rödlöks-sås, tjälknöl på älg med äppelchutney eller lingonketchup, rökt bäver, olika typ av änder och gäss och någon potatissallad med senap och picklade rotfrukter etc. Och tunnbröd med vildsvinsjulskinka!
Efterrättsbord med saffranskladdkaka, saffranspannacotta, chokladmousse, julgodis, klenätter, chokladpraliner etc.

Ganska mätt fortfarande trots att vi åt strax efter lunch. Så jäkla gott! 😍
 
Julbord med vilttema idag.
Favorit var rökt lax med rom- och rödlöks-sås, tjälknöl på älg med äppelchutney eller lingonketchup, rökt bäver, olika typ av änder och gäss och någon potatissallad med senap och picklade rotfrukter etc. Och tunnbröd med vildsvinsjulskinka!
Efterrättsbord med saffranskladdkaka, saffranspannacotta, chokladmousse, julgodis, klenätter, chokladpraliner etc.

Ganska mätt fortfarande trots att vi åt strax efter lunch. Så jäkla gott! 😍
Var saffranskladdkaka gott? 😁
Planerat att göra det till jul men aldrig testat innan..
 
Var saffranskladdkaka gott? 😁
Planerat att göra det till jul men aldrig testat innan..

Min kompis hade med sig en vegansk saffranskladdkaka till vårt glöggmingel. Alltså så god och kladdig :love: Hon vispade aitos havrevisp till och blandade ner lite florsocker och rårörda lingon i grädden som serverades till kladdkakan. Drömmen!
Testa!
 
Pumpasoppa på egen pumpa till lunch med rikligt med fetaost, knäckebröd och Special julmust (med smak av banan!).

Till middag står en tacopaj i ugnen (rester) och saffranspannacotta i kylen. :d Troligtvis julmust till.
 
Jag är hemma-hemma och åt en vansinnigt god frukost/brunch på ett veganskt café i morse. Havregrynsgröt med pepparkakskryddor, hasselnötssmör, lingon, dadlar och havremjölk. Havrecappuccino till.

Börjar precis bli lite hungrig lagom till middagen, då det blir hjortfärsbiffar med timjansmör. Glass från Lilla Glassfabriken (saffran, pepparkaka och italiensk vanilj) till efterrätt. Bra matdag! :d
 
Idag var vi och julklappshandlade och tänkte passa på och äta efterlängtat indiskt. Men det var stängt. Sån antiklimax när man verkligen sparat sig för att tokäta där.
Det var iaf öppet på någon grekisk/libanesiskt etc hak. Så vi åt souvlakispett med scampi, lamm, grönsaker, tzatsiki och varma vinbladsdolmar, friterade scampi etc. Det var gott om än dock nitlott gentemot älskade indiska vi varit sugna på så länge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 438
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 939
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp