Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dumplings (veganska) med broccoli, fiberrika bönor och mycket soja och citron samt små roliga chilis jag hittade bland tomaterna. BARNET åt några glutenfria dumplings som fick godkänt. SKORK har röjt järnet och vrålar DODIS! MEA DODIS! på ett icke-subtilt sätt.
Kär väns yngsta barn har fått reda på att medicin inte fungerar längre, så vi är under isen. De ger henne max ett år:(
 
Är inte så road av matlagning just för närvarande, men desto mer road av när pappa lagar mat som jag kan äta absurda mängder av :angel: :D

Idag hade vi kalas för familjemedlem (inte jag) och fick massor med god mat! Ugnsrostad potatis, blomkål och kikärtor med tahinidressing. Grillad kyckling med salsa verde (utan sardiner pga bortskämt barn, aka jag). Fänkålssallad med äpple, rädisor och en dressing baserad på apelsinmarmelad (!). Goda tomater av olika slag med labneh och hemgjord pesto.
Mitt bidrag till måltiden var foccacia med fetaost, rosmarin och havsalt. Samt efterrätten - äpplekaka med mängder av kardemumma och vaniljglass.
14543409-0540-4AFA-B79C-5C2061FFC8B8.jpeg


Och det kan ha varit så att jag tog om både en och två eller kanske tre gånger efter bilden togs. #yolo liksom :D
 
Dumplings (veganska) med broccoli, fiberrika bönor och mycket soja och citron samt små roliga chilis jag hittade bland tomaterna. BARNET åt några glutenfria dumplings som fick godkänt. SKORK har röjt järnet och vrålar DODIS! MEA DODIS! på ett icke-subtilt sätt.
Kär väns yngsta barn har fått reda på att medicin inte fungerar längre, så vi är under isen. De ger henne max ett år:(

Men så fruktansvärt. Fy fan vad allt är orättvist. :(
 
Efter en synnerligen oljig fish and chips (som skulle ha varit bibimbap, lång historia...) till lunch var jag varken hungrig eller sugen på mat, så jag åt havregrynsgröt till middag. På en lördag. Fint ska det vara! Jag hade i alla fall äppelmos från Kivik, keso och valnötter på.
 
Vi hade tänkt grilla men var för trötta. Så vi gjorde folieknyten med smör och kryddor. I ena hade vi färskpotatis och den andra röd knipplök. Sen stekte vi på entrecôte i grillpannan. Jag gjorde en kall sås av turkisk yoghurt, fetaost, vitlök, citronskal, lite citronsaft, örter och svartpeppar också. Muuums!
 
Dumplings (veganska) med broccoli, fiberrika bönor och mycket soja och citron samt små roliga chilis jag hittade bland tomaterna. BARNET åt några glutenfria dumplings som fick godkänt. SKORK har röjt järnet och vrålar DODIS! MEA DODIS! på ett icke-subtilt sätt.
Kär väns yngsta barn har fått reda på att medicin inte fungerar längre, så vi är under isen. De ger henne max ett år:(
Åh nej! :(

Det där med DODIS är nog mitt fel.
 
Är inte så road av matlagning just för närvarande, men desto mer road av när pappa lagar mat som jag kan äta absurda mängder av :angel: :D

Idag hade vi kalas för familjemedlem (inte jag) och fick massor med god mat! Ugnsrostad potatis, blomkål och kikärtor med tahinidressing. Grillad kyckling med salsa verde (utan sardiner pga bortskämt barn, aka jag). Fänkålssallad med äpple, rädisor och en dressing baserad på apelsinmarmelad (!). Goda tomater av olika slag med labneh och hemgjord pesto.
Mitt bidrag till måltiden var foccacia med fetaost, rosmarin och havsalt. Samt efterrätten - äpplekaka med mängder av kardemumma och vaniljglass.
Visa bifogad fil 35144

Och det kan ha varit så att jag tog om både en och två eller kanske tre gånger efter bilden togs. #yolo liksom :D
Går det att få en bild på duken?
 
Brownie, äppelpaj och vaniljsås kl 11.30.
Sojaburgare med bröd, sallat, gurka, tomat, lök och dressing kl 13.30.
Mätt.
 
På väg hem till stan fullastad med egenhändigt odlade fibrer. Planerar för någon enkel, fiberrik, pastasås. Tex på mangold, salvia och "sockerärtor". Och en skvätt havregrädde. Och parmesan.
 
Hade tänkt köpa underbara små tacos att äta i min ensamhet. Men det stället är stängt på måndagar. Jag är krängt!

Vad i all världen ska jag då äta? Dagens dos av fibrer fick jag till lunch, idag i form av bönor och ärtor med vegan färs och en massa kryddor. Så lite lagom med kolhydrater skulle sitta fint.
 
Vad i all världen ska jag då äta? Dagens dos av fibrer fick jag till lunch, idag i form av bönor och ärtor med vegan färs och en massa kryddor. Så lite lagom med kolhydrater skulle sitta fint.
Gå till Market (Rosenlund) och ät friterad avokado i din ensamhet! Eller prova ett nytt ställe?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 037
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 812
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp