Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ikväll åt jag varmrökt lax med romsås, massa rödlök, citron och potatis. Till det också sallad. Det var helt ok.
Har varit sugen på det här sen jag åt så himla god lax och romsås på julbordet. Men den laxen var ju väldigt mkt fräschare, färskare och bättre tillagad än den jag köpte nu. Så det var inte riktigt supergott direkt..
 
Partner och jag lagade vegetarisk lasagne med bl.a. svamp, paprika och riven courgette. Såsen gjordes på keso, fetaost, hackade svarta oliver och en skvätt grekisk yoghurt.

Skånska pepparkakor med smör till kvällsfika.
 
Du kan ju i alla fall trösta dig med att zoats är (var?) superpopulärt bland hippa amerikanska hälsofreaks, så det var en mycket trendig middag du skapade (om än med viss brist på havre)!

Där ser man. Nåväl, maken åt de bitar som höll ihop som förrätt med mango chutney och påstod att det var gott!
 
Ikväll åt vi köttfärssås med pasta och smörstekt grönkål och broccoli med massor av vitlök. Grönkålen och broccolin rensade vi faten på, så gott!
Spännande med grönkålen! Det får vi testa. :)

Här blev det vegetarisk (vegansk faktiskt) gulasch till middag med hembakade tekakor och rödvin till. :d Till kvällsfika har jag fixat äppelpaj med havrevaniljsås. Sista kvällen på ledigheten. :p
 
Unnade mig att köpa något på stället som har gourmet-färdigrätter (typ, tror jag nämnt det här innan) och till middag blev det således en liten paj med palsternacka, sötpotatis, kastanjer och rödkål i en sås på creme fraiche och vitt vin. Rostad grönkål och quinoa på toppen. Det var otroligt gott!
 
Blev riktigt gott (trots dålig bild)

Kyckling, lök, vitlök, krossade tomater, creme fraiche och mycket basilika. Serverades med pasta.

Paniken 21:00 På kvällen när man måste ha mat och matlåda 😂
 

Bifogade filer

  • 20200107_204131.jpg
    20200107_204131.jpg
    177,8 KB · Visningar: 16
Vi är sjuka här hemma båda två i någon man cold och ingen har pallat handla. Maten sinar. Idag rotade jag fram Ernst falukorv, stekte ägg och gjorde potatisklyftor med lite Garlic and pepper, paprikakrydda och salt i air fryern.
Helt ok bukfylla.
 
Jag hade egentligen ingen energi till matlagning alls igår men fick ändå lite feeling på väg hem då jag hade tinat en torskfilé, så jag slängde ihop en risnudelwok med salladslök, sojabönor, sockerärter, grön paprika, chili, vitlök, ingefära, soja och lime. Till detta tärnade jag torsken och stekte den i sesamolja där jag först rostat lite sesamfrön. Det var riktigt gott. Halva nudlarna äter jag till lunch idag med kyckling till.

mobiluppladdning_5e182bd5ddf2b3567e6d94f6.jpg
 
Kvällens middag var succé!
Ugnsrostade pumpa och vitlök som jag sedan mosade. Fräste lite fryst spenat och blandade sedan i pumpa, vitlök och grädde. Kryddade med buljongtärning, salt, peppar och smulad fetaost. Blandade ihop med kokt pasta och sen en massa mer fetaost på tallriken. :d
 
Har gjort det enkelt för mig; nudlar blandat med oystersauce och sesamolja. Toppar med broccoli stekt i sesamolja och lite salt, ett stekt ägg och sriracha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 025
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 798
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp