Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde yakiniku ikväll, med risnudlar och en otroligt god sallad på spetskål och rädisor blandade, i all sin enkelhet, med rapsolja, salt, peppar, limezest och limejuice som fick gotta sig lite. Så gott.

DCAC7935-771E-46D9-BEEE-8138A4D972C2.jpeg
 
Lunch på Vasamuséets restaurang idag. Sallad med varmrökt lax. God men lite fattig för 155kr 😅 Barnets pappa valde soppa på blomkål och jordärtskocka, riktigt god!
 
Vi har sjukstuga och typ noll energi. SÅ vi åt "frukost" kl 15-16 typ. Stadig engelsk sådan. Så det blir nog ingen middag idag.
Älskar dock stekt ägg, vita bönor i tomatsås och bacon/korv som vi hade till frukost. Och en balja gott te och smoothie. Nam!
 
Revbensspjäll som sambon nu bara riktigt bra med. Så nära att de nästan ramlade isär.
Strimlad råstekt potatis med fetaost och färsk spenat.
Sallad med olivolja isbergssallad, bladspenat, avokado, purjolök, gurka, körsbärstomater.
Gudomligt gott
 

Bifogade filer

  • 20200112_183931.jpg
    20200112_183931.jpg
    188,9 KB · Visningar: 9
Tänkte ge mig på klassikern isterband och stuvad potatis ikväll. Fick isterband mm från en lokal tillverkare i julklapp så nu måste vi testa. Minns inte när jag åt det senast så det blir lite roligt om det fortfarande är gott. :D

Har en halv pumpa i kylen också och kan inte bestämma mig vad den ska bli. Tips? Inte jättesugen på soppa eller matpaj. Den andra halvan blev puré som jag gjorde pastasås på ihop med spenat och grädde samt fetaost. Om inte annat får det bli ännu en amerikansk pumpapaj... vår nya favorit. :d
 
Tänkte ge mig på klassikern isterband och stuvad potatis ikväll. Fick isterband mm från en lokal tillverkare i julklapp så nu måste vi testa. Minns inte när jag åt det senast så det blir lite roligt om det fortfarande är gott. :D

Har en halv pumpa i kylen också och kan inte bestämma mig vad den ska bli. Tips? Inte jättesugen på soppa eller matpaj. Den andra halvan blev puré som jag gjorde pastasås på ihop med spenat och grädde samt fetaost. Om inte annat får det bli ännu en amerikansk pumpapaj... vår nya favorit. :d
Ugnsrostad pumpa är ju supergott, ha det som tillbehör till något gott?
 
Körde min standardsallad idag som matlåda. Blandsallad, vitkål, morötter, gurka, broccoli, risnudlar och salladslök. Massa jordnötter på, och en dressing med riven ingefära, sesamolja, soja och fisksås. Hittade en påse med oklart innehåll i frysen, bestämde mig för att det nog var någon slags protein så jag tog med den. Visade sig vara fläskkotlett, passade fint till :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 584
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 339
Senast: Breaktown
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 416
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp