Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tabbouleh på matvete igår, till falafel, het tomatsallad och limeyoghurtsås!

1E86AE59-7068-43EA-866B-11393BA4F43D.jpeg
 
Igår gjorde vi en skaldjurspasta med räkor, vanameiräkor och kammuslor med lite småsyrlig tomatgucka till. Den innehöll alla sorters lökar typ, buljong, bubbel, citron, kryddor. Serverades med riven parmesan.
Så jäkla gott!
 
Fettisdagen är Pancake Day i det här landet, så det blev pannkakor till middag. Jag valde att göra den amerikanska, fluffiga varianten och hade kanelstekta äpplen samt grekisk yoghurt till.

Jag ska dock säkra upp med en hembakad semla också, för att verkligen se till att jag inte dör av kolhydratsbrist i natt.
 
Inför stundande VLCD-period fick jag panik och köpte färdig matkasse för 5 middagar i affekt :D
Idag lagade jag jasminris med salladslök och ingefära. Till det spetskål och morötter som fick sjuda i kokosmjölk samt räkor stekta i sojamarinad. Så himla gott :love:
 
Firat Maria-dagen med tacokväll. Tacokryddad bönröra (och köttfärs), gurka, tomat, isbergssallat, majs, picklad rödlök, gräddfil, salsa, nachos och tortillabröd. Morotskaka.
 
Hemgjord pizza på deg som kalljäst i kylen sedan i måndags. En med buffalomozzarella samt färsk tomat och basilika, en med chorizo och vanlig mozzarella. Raaap.

Hur ofta kan du öppna kylen och INTE hitta en deg under kalljäsning till för jäkla god pizza snart?

/Avundsjuk som älskar kalljäst men som inte verkar hinna kalljäsa ens en tiondel så ofta
 
Hur ofta kan du öppna kylen och INTE hitta en deg under kalljäsning till för jäkla god pizza snart?

/Avundsjuk som älskar kalljäst men som inte verkar hinna kalljäsa ens en tiondel så ofta
Haha, lite för ofta! :o Sambon har fått totalt dille på att göra Den Perfekta Pizzan, så jag får hala in honom ibland och sätta oss på pizza-detox i några veckor innan han får tillåtelse att dra igång igen. Han är en sådan där som går in för något till 150% i några månader, för att sedan övergå till ett nytt projekt. Men gott blir det! Nästa omgång blir på torsdag när mina föräldrar kommer på besök. Degen tillverkas i detta nu :d
 
Haha, lite för ofta! :o Sambon har fått totalt dille på att göra Den Perfekta Pizzan, så jag får hala in honom ibland och sätta oss på pizza-detox i några veckor innan han får tillåtelse att dra igång igen. Han är en sådan där som går in för något till 150% i några månader, för att sedan övergå till ett nytt projekt. Men gott blir det! Nästa omgång blir på torsdag när mina föräldrar kommer på besök. Degen tillverkas i detta nu :d
Alltså INTE ofta. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 026
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 799
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp