Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde en klassisk lasagne till middag idag, men tyckte att den blev lite smaklös. Just lasagne är en sådan där grej som jag aldrig riktigt lyckas få till tycker jag. Åtminstone inte så pass att jag tycker det är värt mödan, det tar ju ändå ett tag att laga menar jag. Men men, det var helt okej och en rejäl sallad med citrondressing samt ett glas Cabernet Sauvignon till piggade upp.

Brukar du ha i muskot? :) Det tycker jag ger det där lilla extra och så en nypa socker i tomatbaserad mat typ. Inte för att jag brukar göra lasagne särskilt ofta men :p.
 
Vegansk burgare med potatishamburgerbröd, tomat, gurka, sallat, knipplök, hamburgerdressing, ketchup och ugnsrostad amandinepotatis. Coca-Cola.
 
Alldeles för mycket ost inköpt i Knäppingsborg i Norrköping på ostbutiken.
9229977A-D6FC-415B-A8DB-2EA4424AA165.jpeg

Calvadosädel, Morbier, Albrey, tryffelbrie, grottgruyere och saltad smörkola.
 
Morots & halloumibiffar med en sallad på ruccola, risoni, rödlök och citron. Vitlökssås till, och jag fick bittert erfara att det faktiskt finns en sådan sak som för mycket vitlök. Jag gjorde såsen på fri hand och tänkte att jag kanske varit lite väl ivrig med just vitlöken "men det blir nog bara gott". Det blev det inte :o Lyckligtvis kunde jag späda lite med riven gurka och yoghurt, så det blev ätbart till slut och undertecknad har lärt sig en läxa!
 
Morots & halloumibiffar med en sallad på ruccola, risoni, rödlök och citron. Vitlökssås till, och jag fick bittert erfara att det faktiskt finns en sådan sak som för mycket vitlök. Jag gjorde såsen på fri hand och tänkte att jag kanske varit lite väl ivrig med just vitlöken "men det blir nog bara gott". Det blev det inte :o Lyckligtvis kunde jag späda lite med riven gurka och yoghurt, så det blev ätbart till slut och undertecknad har lärt sig en läxa!

Tryckte gilla, men för mycket vitlök är inte ett begrepp som är möjligt i en vitlökssås.
 
Tryckte gilla, men för mycket vitlök är inte ett begrepp som är möjligt i en vitlökssås.
Det trodde inte jag heller som sagt, men de här var på nivån att det brändes i hela munnen och smakade alldeles för beskt! Kanske bara var mina smaklökar som var ovanligt klena idag i och för sig...
 
Morots & halloumibiffar med en sallad på ruccola, risoni, rödlök och citron. Vitlökssås till, och jag fick bittert erfara att det faktiskt finns en sådan sak som för mycket vitlök. Jag gjorde såsen på fri hand och tänkte att jag kanske varit lite väl ivrig med just vitlöken "men det blir nog bara gott". Det blev det inte :o Lyckligtvis kunde jag späda lite med riven gurka och yoghurt, så det blev ätbart till slut och undertecknad har lärt sig en läxa!
Åt nästan exakt det här igår också! Men med en matvetesallad (matvete, zucchini, tomat, paprika) och vår vitlökssås var mättad med vitlök :D :D
Fördelar med hemmakontor: vitlök.
 
Åt nästan exakt det här igår också! Men med en matvetesallad (matvete, zucchini, tomat, paprika) och vår vitlökssås var mättad med vitlök :D :D
Fördelar med hemmakontor: vitlök.
Och kakor!

(eller är det bara min kak-konsumtion som ökat kraftigt sedan jag började jobba hemma?)
 
Igår gjorde jag carbonara för första gången i mitt liv (oklart varför jag inte lagat detta innan). Den blev riktigt härligt krämig och ostig, så jag får godkänt tycker jag. Skulle dock ha varit mer generös med svartpepparn samt stekt pancettan lite längre.

Ikväll känner jag för något fräscht och somrigt, så det blir ugnsbakad lax med färskpotatis som får gotta sig i ugnen med massor av citron, parmesan, vitlök, olivolja och div. örter. Sparris samt ett Sauvignon Blanc från Marlborough till. Jag är fortfarande mätt efter eftermiddagsfikat (:angel:) men ändå vattnas det i munnen när jag skriver detta :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
6 958
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 769
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp