Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men kan ni sluta äta så himla gott hela tiden eller?! :cautious:

Vi åt pasta med tonfisksås idag. Det är ett sådant där recept som jag åt massor som barn men som jag aldrig lagat själv. Fick ett lustigt sug efter just den såsen häromdagen och bad mamma om receptet. Extremt enkelt och snabbt att göra, och det smakade precis rätt! :love:
Vill du dela receptet vidare? Jag älskar tonfisk :)

Ikväll blir det tacos!
 
Vill du dela receptet vidare? Jag älskar tonfisk :)

Ikväll blir det tacos!
Absolut! Det är superenkelt, som sagt. Men det är alltså tonfisk på burk vi snackar, tjusigare än så blir det inte! :p

Mjuka upp en hackad gul lök i lite olja, tillsätt 2 dl helfet crème fraiche, 2 dl passerade tomater (mer eller mindre funkar också, beroende på hur såsigt du vill ha det), 2 st pressade vitlöksklyftor, rejält med svartpeppar samt två burkar tonfisk i vatten (bitar, inte strimlor/finfördelad). Sen är det bara att koka upp lite snabbt, röra ihop allt och så är det klart!
 
Absolut! Det är superenkelt, som sagt. Men det är alltså tonfisk på burk vi snackar, tjusigare än så blir det inte! :p

Mjuka upp en hackad gul lök i lite olja, tillsätt 2 dl helfet crème fraiche, 2 dl passerade tomater (mer eller mindre funkar också, beroende på hur såsigt du vill ha det), 2 st pressade vitlöksklyftor, rejält med svartpeppar samt två burkar tonfisk i vatten (bitar, inte strimlor/finfördelad). Sen är det bara att koka upp lite snabbt, röra ihop allt och så är det klart!
Det lät jättegott, ska definitivt prova :)
 
Ikväll grillade vi högrevsburgare med cheddar i delikatessbröd. Hade i sallad, gurka, tomat, rödlök, saltgurka, dressing, ketchup, senap. Så gott!
Jag drack sangria och sambo ipa. Så gott!
 
Fick feeling och gjorde skaldjurspaella igår. Musslor! Räkor! Ris som blivit lite knaprigt i botten! :love:
Sangria på mors hemgjorda bärvin som fördrink, sedan vitt till. Tyvärr var det så gott att vi inte orkade efterrätt.
DSC_0039.JPG
 
Jag blev bjuden på middag igår och min kompis hade lagat en supergod pasta med kalamataoliver, kapris, körsbärstomater, harissa och lök. Eventuellt har jag glömt nån ingrediens 🤔

Jag fixade efterrätt i form av citronpannacotta med färska jordgubbar samt kolakakor vid sidan av :d

En flaska Vernaccia di San Gimignano (min absoluta favoritby i Italien!) samt en GT med gin smaksatt med kvitten slank också ner under kvällens gång.
 
Här blev det matlådor från frysen idag. Just den avdelningen av frysen blir lätt överfull nuförtiden, när vi lagar mer mat men äter färre matlådor p.g.a. hemmajobb. Känns rätt lyxigt dock att ha en liten buffé av god hemlagad mat att välja på nån kväll i veckan! :D Jag valde ikväll en kycklinggryta med rosmarin och svarta oliver medan sambon räddade en stackars portion lammfärsbiffar som ingen av oss minns när vi lagade. Ris till båda två.
 
Här blev det matlådor från frysen idag. Just den avdelningen av frysen blir lätt överfull nuförtiden, när vi lagar mer mat men äter färre matlådor p.g.a. hemmajobb. Känns rätt lyxigt dock att ha en liten buffé av god hemlagad mat att välja på nån kväll i veckan! :D Jag valde ikväll en kycklinggryta med rosmarin och svarta oliver medan sambon räddade en stackars portion lammfärsbiffar som ingen av oss minns när vi lagade. Ris till båda två.

Det är verkligen så skönt att ha sånt färdigt! Tyvärr äter min sambo som 10 hästar. Så gör vi inte stora storkok blir det sällan rester om han är hemma. 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 437
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 937
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp