Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
79E000D9-91BE-46A8-A1CA-37431E380AA7.jpeg


Syltade gröna tomater på g.
Så även tomatchutney, tomat med tomat och lite tomater.

Swacosenchiladas till middag, nu kokar jag saft för typ kung och fosterland.
 
Eftersom jag köpte fyra snapsglas, två vinglas och ett nytt Othello för 90kr på second hand så är det rimligt att gå loss på Lidl! Fyra flaskor vin, en flaska moscatel och öl blev det visst också. Plusminusnoll på kontot helt enkelt.

34993


Är så mätt så jag kan dö. Men skulle gärna ha något sött också..
 
Lagade lasagne hos mamma och pappa ikväll som tidig födelsedagsmiddag. Sallad till, glasstårta och citronsorbet efter!

Igår en magnifik räkmacka på uteserveringsquiz med ett gött gäng (bl.a fina mattrådare!) - jag tror det smörstekta surdegsbrödet gjorde mycket men även den picklade fänkålen, som jag definitivt ska försöka mig på att göra igen!

34997
 
Tacopaj på färsrester från frysen, med lite lök, tomat och paprika, sås på blandade örter, lime och creme fraiche. Dottern fick hacka paprika, och var mycket nöjd.
 
Hängde i stallet hela eftermiddagen tillsammans med dottern, så middagen blev en oerhört oinspirerande pizza. Dottern åt sig mätt på mina pizzabullar och melon i bilen, så där behövdes ingen mer mat :D
 
Har fet prestationsångest inför kvällens middag:D
Siktar på att få gästen salongsberusad.

Vad kan det vara för gäst måntro? Edward Blom, kanske? Pitabröd, blandade grönsaker från trädgården, tzatziki och halloumi. Rönt lantvin som tyvärr var rätt tunt till. Efterrätt första äppelpajen på egna äpplen - satte trädet för tre år sen. Vaniljsås och gott kaffe, Paltkoma de lux.
 
Vad kan det vara för gäst måntro? Edward Blom, kanske? Pitabröd, blandade grönsaker från trädgården, tzatziki och halloumi. Rönt lantvin som tyvärr var rätt tunt till. Efterrätt första äppelpajen på egna äpplen - satte trädet för tre år sen. Vaniljsås och gott kaffe, Paltkoma de lux.

Nästan! Men med mindre fettdyrkande preferenser.
 
Lagade lasagne hos mamma och pappa ikväll som tidig födelsedagsmiddag. Sallad till, glasstårta och citronsorbet efter!

Igår en magnifik räkmacka på uteserveringsquiz med ett gött gäng (bl.a fina mattrådare!) - jag tror det smörstekta surdegsbrödet gjorde mycket men även den picklade fänkålen, som jag definitivt ska försöka mig på att göra igen!

Visa bifogad fil 34997
Var?
 
Äter fridfull frukost i gästfritt gästkök och laddar för att cykla efter lördagsgodis åt karaktäristiskt barn.

Igår hemodlade grönsaker, god fisksoppa och kreativt garnerad chokladtårta.

VLINET flödade.

Du glömmer pricken över i. En utarbetad skitsur äkta make, som strössel på moset:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 343
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp