Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
SWACOS och ostbågar (dock inte samtidigt). Påminn mig om det här inlägget om jag någon gång av någon anledning skulle behöva bevisa min svenskhet.

Nu ligger jag på kökssoffan och avslutar rödvinet medan PARTNER sliter med morgondagens pizzadeg (ja, det kommer att bli hembakad pizza varje helg här i typ en månad framöver medan detta experiment pågår. Tur att man i alla fall kan variera topping).

36214
 
Sjukt oinspirerad och trött pga bebis som håller på att få tänder, men lyckades bryna lite kyckling, röra ihop nån form av sås och slänga in i ugnen. Ugnsrostade rotfrukter till det (och en rå morot till 4åringen) så blev det ändå en helt okej middag.
 
I veckan åt jag ute med min ena middagsklubb. Fyra rätter, en med buffelmozzarella och grillade nektariner, en med kantareller, grönkål och lökkräm och en med flankstek och bakad purjo. Creme brûlée till dessert och ett glas chablis till maten. Bild på kantarellrätten!
 

Bifogade filer

  • F7DDDF27-816D-4E49-90C2-659FE65185E3.jpeg
    F7DDDF27-816D-4E49-90C2-659FE65185E3.jpeg
    240,5 KB · Visningar: 26
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 590
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 349
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp