Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vegetariska korvar gjorda på kikärtor, gröna linser, limabönor och sötpotatis samt en massa goda kryddor. Bästa veggie-helfabrikatet jag nånsin ätit, det var så himla himla gott! :love: Avnjöts tillsammans med bulgursallad och en kall yoghurtsås.
 
Vilket märke kommer korvarna ifrån? :)
Tror tyvärr bara att de finns i UK, men de ser ut såhär i alla fall:

Gosh_SmokeySweetPotatoRedPepperSausages270g_090819-min-709x1024.png
 
Ikväll gjorde sambon en skaldjurspasta med räkor, vanamie-räkor och kammusslor och en massa kantareller och parmesan. SÅ gott!
 
Jag tog mig an familjereceptet på stekt makrill igår kväll, det är sannerligen inte komplicerat men ni vet, vissa rätter måste ju smaka som de alltid gjort och såhär gjorde mormorsmor, mormor och mamma (den senare beskrev i detalj) och jodå, jag fick allt till det! Makrillen vänds endast i ströbröd blandat med salt, och steks i mycket smör med köttsidan ner först. Såsen görs genom att vispa ur pannan med soja och mjölk samt mycket dill. Inte svårt, som sagt, men noga 😁 Kokt potatis och lite representationssallad till.

4C97632B-B4E0-40F8-BC32-6A452F76623A.jpeg
 
Idag har jag experimenterat med ugnsrostade spaghettipumpa fylld med stekt lammkorv, äpple och fetaost. Liknar inte spaghetti direkt, men gott!
Jag blev lite inspirerad av det här. Blir pumpans innehåll som någon sorts spagetti av sig själv? Även om man halverar och gröper ur kärnor och lägger i fyllning och ungsbakar?

Jag har kollat lite recept, men jag får ingen klar bild av hur pumpan beter sig. Vill du förklara lite?
 
Jag blev lite inspirerad av det här. Blir pumpans innehåll som någon sorts spagetti av sig själv? Även om man halverar och gröper ur kärnor och lägger i fyllning och ungsbakar?

Jag har kollat lite recept, men jag får ingen klar bild av hur pumpan beter sig. Vill du förklara lite?
Den ska bli "som spaghetti" på något sätt har jag fattat det som, men vet inte riktigt hur. :D
Jag lade halvorna med snittytan neråt i en form i ugnen en bra stund, och krafsade sedan runt i innanmätet med en gaffel ihop med smör/olivolja och salt. Resultatet blev pumpakött som var någonstans mellan spaghetti och mos i konsistensen. Sedan slängde jag på toppning och gratinerade lite. Helt klart ett område för vidare experiment!
 
Sojaburgare med bröd, hemodlad gurka, tomat och sallat, silverlök, hemgjorda pommes frites, Max hamburgerdressing och Heinz tomatketchup. Coca-Cola.
 
I gar blev det resterna av shakshukan jag gjorde i borjan av veckan, fortfarande mycket gott! Nu funderar jag pa Belgiska vafflor i kvall ... kanske savory? Waffles with chicken ar en hojdare aven om man inte friterar kycklingen. :d
 
Jag har varit dödligt trött i ett par veckor och bestämde mig för en järnboost igår ;) pepparbiff som jag stekte i smör med dragon som fick fräsa lite först, sedan vände jag gröna paprikabitar i den heta pannan. Ugnsbakade halva tomater med timjan jämte champinjonhattar fyllda med lite ädelost. Om järnet har tagit effekt vet jag inte men det var väldigt gott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 347
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp