Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om du testat det, men en halv avokado ihop mixad med kakao, med dadlar eller agavesirap, blir en supergod chokladmousse. Ha lite kokosgrädde till som pricken över i'et. (Mmmm drömmer mig bort lite..)
Kokosgrädde kan man även ha om man gör veganska scones, istället för clotted cream med sylt. :d:d:d
(Kanske dags att äta lite lunch nu.)
Jag undviker avokado, men tack för tipset. 🙂
 
Jag har gjort vegansk chokladmousse på kokosmjölk (man skrapar av det tjocka överst i burken) som man vispar utav bara farao och sedan antingen rör ner kakao eller smält mörk choklad. Lite vaniljpulver om man vill. Supergott men mäktigt.
Låter sjukt kaloririkt, men vansinnigt gott! 😍
 
capellini med hjärtmusslor (2/3 var kassa, sjukt dyra musslor således), massor av vitlök, lite chili och rödlök. En skvätt grädde.

Barnen åt istället köttbullar med spiskummin. Dagen har ägnats åt att seriekoppla utebelysning, det ser ut som en dekadent finlandsfärja gått på grund utanför.
 
Ärtsoppelunch och pannkaka med blåbärssylt på Llama Lloyd idag. Aldrig varit där förut, men det var trevligt. Litet och trevligt - kommer säkerligen gå dit igen 😁

Varma mackor med makrill till middag. Och en salmiakkiglass, en öl och alldeles för många Läkerol Yup.
 
Laddar för trösterik trygghetsmiddag ikväll. Gratinera återstoden av vegpannbiffat, brunsås och potatismos efter att ha kompletterat med mycket lök och trattisar.

Brottas med frågan: Öl eller rödtjut?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 584
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 340
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp