Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
AC28CC7E-D563-4128-BCA0-EA78D3EF7A1C.jpeg


Inte sååå illa för första försöket! Men lär vara besvärliga att äta 😂 nu får de gosa sig ett slag!
 
Ikväll gjorde jag sallad med endivesallad och jox. Hade i massor med kapris och fetaost också. Marinerade röda linser och gjorde krutonger på surdegsbröd med vitlök och örter. Hade i musslor, tonfisk och ägg. Rotade fram färdig dressing, Kens Blue Cheese. Gott!
 
Ikväll åt jag några bitar vegansk choklad till middag. Kom hem så sent ikväll att det inte ens kändes rimligt att äta frukostmat.
Till frukost åt jag frukostmat och till lunch choklad.

Ska bättra till kosten imorgon. Sjukligt sugen på ramen som vanligt, så blir nog det till lunch.
 
Ikväll åt jag några bitar vegansk choklad till middag. Kom hem så sent ikväll att det inte ens kändes rimligt att äta frukostmat.
Till frukost åt jag frukostmat och till lunch choklad.

Ska bättra till kosten imorgon. Sjukligt sugen på ramen som vanligt, så blir nog det till lunch.
Lager du ramen så där superavancerat med dygnslånga koktider för fonden, eller mer som en god nudelsoppa?
 
Visa bifogad fil 39604

Inte sååå illa för första försöket! Men lär vara besvärliga att äta 😂 nu får de gosa sig ett slag!

Kanske ska berätta vad det är - små hönökakor utgör bottnarna. En röra på grekisk yoghurt och färskost blandad med rödlök, räkor och dill emellan. Uppepå är det en hög machesallad, fler räkor och vanlig kallrökt lax! Hade tänkt ha kokt ägg också men det fick inte plats ;)
 
Jahapp, är det ostkakans dag så är det och jag har bestämt mig för att ge mig på att göra en egen - en ganska enkel version, som jag förstår det, med keso och ägg och grejer. Kul att prova i alla fall (och tur att det finns en påse dumplings i frysen om jag fallerar :D!
 
Jahapp, är det ostkakans dag så är det och jag har bestämt mig för att ge mig på att göra en egen - en ganska enkel version, som jag förstår det, med keso och ägg och grejer. Kul att prova i alla fall (och tur att det finns en påse dumplings i frysen om jag fallerar :D!

Jag hittade en Vrigstad i frysen, den ska syskonet få ikväll som födelsedagsefterrätt. Snabb-ramen till middag.
 
Mamsen fyllde 60 igår! (Helt sjukt, grymt hur man kan ha upplevt 60 somrar, 60 vintrar och 60 födelsedagar!) Vi bjöd på go frukost, med olika ostar och salami.
Vi hade inte berättat något, utan drog med henne till Köpenhamn, där min bror hade flugit in och överraskade henne. Hade bokat bord på en St Anne, smörrebröd, inte riktigt min grej men väl hennes, mysigt ställe och det märktes att det var bra mat. Vi är en delar familj, så vi beställde lite olika rätter och roterade på tallrikarna. Sedan gick vi och tittade på julduktningar på Illum bl.a. Efter ett par timmars strosande hamnade vi på ett litet mysigt fik där vi alla tog varsin stor kopp te, åt två olika sorters gräddbullar och en chokladboll med punch.
Lite shoppande på Magazine (te och choklad) för att åka hem, fixa hästarna och sedan mer ost och macka. En bra dag om jag får säga det själv.

Annars lever jag på soppa och krutonger.
 
Mamsen fyllde 60 igår! (Helt sjukt, grymt hur man kan ha upplevt 60 somrar, 60 vintrar och 60 födelsedagar!) Vi bjöd på go frukost, med olika ostar och salami.
Vi hade inte berättat något, utan drog med henne till Köpenhamn, där min bror hade flugit in och överraskade henne. Hade bokat bord på en St Anne, smörrebröd, inte riktigt min grej men väl hennes, mysigt ställe och det märktes att det var bra mat. Vi är en delar familj, så vi beställde lite olika rätter och roterade på tallrikarna. Sedan gick vi och tittade på julduktningar på Illum bl.a. Efter ett par timmars strosande hamnade vi på ett litet mysigt fik där vi alla tog varsin stor kopp te, åt två olika sorters gräddbullar och en chokladboll med punch.
Lite shoppande på Magazine (te och choklad) för att åka hem, fixa hästarna och sedan mer ost och macka. En bra dag om jag får säga det själv.

Annars lever jag på soppa och krutonger.
Ehhh... jag har upplevt 54. Har inte tänkt på det som just grymt. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 425
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 930
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp