Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp, är det ostkakans dag så är det och jag har bestämt mig för att ge mig på att göra en egen - en ganska enkel version, som jag förstår det, med keso och ägg och grejer. Kul att prova i alla fall (och tur att det finns en påse dumplings i frysen om jag fallerar :D!

HUR kunde jag missa det? Godaste som finns ju! 😋
 
Här är riktigt skitväder med grått och regn. Varit sugen på svampcarbonara i ett par dagar, så idag kändes som rätt dag för det. Gjorde med syrad grädde för första gången, den blev inte alls lika tung.
 
I gar kvall at vi pa lodgen, det var bakad potatis med en hel mangd fyllning man kunde valja pa. Till mig (tal inte potatis) hade de bakat en sotpotatis och en yams (da de inte visste vad jag foredrog:heart) Det blev aldeles extra gott med tanke pa den extra omtanksamheten. Och jag foredrar helt klart Yams som ju inte ar sot. :love:
 
Burek/börek (?). Godare än snygg - vilket iofs inte säger så mycket i detta fall... :laugh: men skyller på att jag bara hade fryst filodeg som knappt hann tina och som föll isär lite redan innan jag började göra rullar av den. Och som legat i frysen i kanske ett par år och väntat på inspiration och tid att skapa en spanakopita, som aldrig blivit av. :o

Men som sagt ganska lättäten ändå!

IMG_3767.JPG
 
Snabbt och enkelt, surdegsbröd med ryggbiff, tomat, sallad och aioli till mig, samma bröd men köttbullar och remouladsås till barnen. Gräsänka ikväll igen, så nu ska jag ta upp maximalt med plats i soffan, dricka vin och äta naturchips.
 
Sen frukost idag, sedan en liten bit vegansk kladdkaka till mellis. Nu blir det en vegansk fryspizza till kombinerad lunch och middag.
Mycket näringsriktig dag. Tänkte avsluta med vinägerchips.

Åh, vad använde du för recept på kladdkakan? Jag bakade kladdkakemuffins igår, men de blev inte kladdiga... men jag hade dem kanske i ugnen för länge...?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 012
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: Liten
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 792
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp