Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mini fick bestämma middag idag, blev chorizo och bratwurst från ugnen med purjolök, morot, majs och spetskål. En egen komponerad senapssås och färdig potatissallad på det, lyckad kombo.

Har glömt av denna tråden lite men nu läst ikapp och fått inspiration av er så ska nog göras både paj och nått fiskigt med saffran i veckan :d 👌
 
Jamie Oliver är skyldig till dagens mac 'n cheese. Lite tweaks såklart: ostblandningen blev cheddar, manchego, parmesan och mozzarella, karamelliserad lök och vitlök i såsen som pimpades med både tabasco, worchestershiresås, dijon och lite chilisås samt ugnsrostade tomater med olivolja och vitlök som blandades i såsen med al dente pasta. Panko och olivolja på toppen och så stekt surdegsbröd med bacon till, samt babyspenat och ärtskott och vinägrett. Sjukt gott faktiskt.
 
Deep fried pankopanerad vegetarisk ravioli! Jag var tvungen att prova! Jag har lite som guilty pleasure att jag köper Fontanas vegetariska burkravioli, den är fylld med svarta oliver (och 'grönsaker') i tomatsås, och jag köper den då och då och har som matlåda till jobbet om jag vet att jag har möjlighet att värma något. Nu var det ett tag sedan jag åt det, men som den prepper jag är så måste man ju förnya sina lager då och då, och då fick jag idén att pankofritera raviolikuddarna och fritera.
Vilket alltså gick jättebra! Tillsammans med smulad fetaost, tomatkvartar och rödlöksskivor och tomatsåsen från burken och en liten tzatziki. Kuddarna blev krispiga och fantastiskt goda! Det här gör jag nog fler gånger! :d
 
Ett av mina senaste life hacks när jag inte orkar laga något egentligen (orken har dragit till varmare breddgrader nu i december) är färsk fylld pasta med färdig pizzasås på burk (Muttis är riktigt god och innehåller inget "konstigt", bara tomater och kryddning) och en driva riven ost. Det är gott, nyttigt och enkelt för när en behöver näring men bara inte orkar. Lite frysgrönsaker till så blir det en heltäckande måltid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp