Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
1613829140811.png

Lime chili kykling i lergryta i dag.
 
Tidig lunch på resterna av köttfärspajen från igår. Nu blev det lätt och enkelt. Rösti från frysdisken/frysboxen, stekt falukorv och blandad sallad. Men jag köpte vispgrädde så jag funderar på att göra mumsig pannacotta till efterrätt senare idag. Kanske med hemgjord blåbärskompott på blåbär från frysen.... :d
 
Vi åt swacos igår och ikväll blir det "Tagliatelle med lövbiff och svamp i krämig gräddsås", som receptet heter. Jag har varit sugen på riktigt gräddig pasta ett tag nu, så förhoppningarna är hyfsat höga (vilket inte alltid är bra när man ska göra ett recept för första gången). Vi kommer att dricka resterna av gårdagens Chianti till. Hembakade semlor till efterrätt :d
 
Igår blev det en hopkok med kycklingpasta

strimlade och fräste kyckling i vitlök och purjolök (hade ingen gul lök hemma) tillsatte en burk krossade tomater, turkisk youghurt, salt, peppar, oregano och ajvar relish serverades med fjärilspasta.

Vart överraskande gott.

Nu har jag fått ett blomkålshuvud, 3 rättikor, 3 paprikor som behöver tillsagas direkt. Några tips?
 
Knåpade ihop en kikärtsgryta med indisk kryddning + sötpotatis och kokosmjölk med upphittad spenat från frysrensningen + upphittade rester av libabröd att värma och knapra på från samma frysrensning. Nu börjar jag ju snart få undan de där obskyra små resterna, lagom tills nästa köttleverans dimper ner om ett par veckor och ska processas eller frysas in.

Ingen brist på fina bitar nötkött att lägga på grillen i alla fall, snart får det bli säsongspremiär för den! :d
 
Igår gjorde jag en pasta med gräddig sås och överbliven helstekt fläskytterfilé. Egen broccoli och grönkål bidrog till frysrensning.

Idag blir det en fantastisk klassiker, falukorv och stuvade makaroner. :d
 
Ikväll gjorde vi hjortstek med kantarellsås. Till det gjorde jag stjärnpotatisar för första gången. De blev himla fina och goda. Så tack Buke för tipset!
Sambon fräste också på rödläk och vitlik och sedan också vaxbönor.
Så gott allting!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 038
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp