Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjortstek med ginsås, svartvinbärsgelé och ugnsrostad potatis samt haricots verts. Ett Rioja från 2015 i glasen. Mycket gott, men nu börjar jag känna mig redo för lite lättare, mer vårig mat tror jag minsann. Ska bara försöka komma ihåg det när jag planerar nästa veckas meny...
 
1616875963017.png
Det här mjölet ger ett otroligt bra resultat när man bakar pizza. Man får lätt ihop en smidig deg och pizzan för en frasighet jag aldrig varit i närheten av förr. Någon som bakat annat med det här mjölet? Hur blev resultatet?
 
Medan sambon gjorde varma mackor av det sista av helgens surdegsbröd åt jag lite kycklingfilé som blivit över i veckan och som jag värmde upp i en traktörpanna tillsammans med en överbliven skvätt vispgrädde, lite grönsaksfond, soja och dragon. Till detta åt jag pasta och det blev supergott. Maten smakar alltid lite extra bra när den görs av rester helt utan plan :)
 
Visa bifogad fil 66933Det här mjölet ger ett otroligt bra resultat när man bakar pizza. Man får lätt ihop en smidig deg och pizzan för en frasighet jag aldrig varit i närheten av förr. Någon som bakat annat med det här mjölet? Hur blev resultatet?

Jag håller med, det är ett väldigt bra mjöl. Det är sällan jag gör pizza men jag använder det till ciabatta och det märks verkligen skillnad.
 
Kul med mjöltips! Jag köper ibland udda mjölsorter men har inte testat detta. Gör ganska ofta hemmagjord pizza så det får bli nästa mjölköp. :)

Igår bidde det en himla god älggryta med grädde. Torkad svamp och mammas svartvinbärsgelé fick bli lite krydda samt gjorde hyfsat goda pommes duchesse-toppar i ugnen. Till efterrätt ostkaka med grädde och sylt, det var länge sedan! :d
 
Igår blev det gnocchi med färskostsås och rökt lax. Hade slut på pepparrot så använde wasabipasta, funkade fint men föredrar ren pepparrot för det extra stinget :).
Idag bjöd grannen på hel lammrygg, grillad, med rödvinssås. Jag bistod med chevregratäng. Tur med vädret, blev en mysig påskmiddag utomhus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 030
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp