Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte äta tortillas till nyår. Vi älskar pulled pork, men kompisen gillar inte det så jag måste fixa något annat åt honom. Vad? Nåt annat än tråkig köttfärs. Vi har chilimajjo, picklad rödlök, hemgjord salsa till. Inte fisk.
 
Tänkte äta tortillas till nyår. Vi älskar pulled pork, men kompisen gillar inte det så jag måste fixa något annat åt honom. Vad? Nåt annat än tråkig köttfärs. Vi har chilimajjo, picklad rödlök, hemgjord salsa till. Inte fisk.

Spontant tänker jag kyckling i någon form. Marinerad kycklingfilé, eller pulled chicken, om det inte är själva "pulled"-konceptet som vännen är emot utan att det är fläsk.
 
Tänkte äta tortillas till nyår. Vi älskar pulled pork, men kompisen gillar inte det så jag måste fixa något annat åt honom. Vad? Nåt annat än tråkig köttfärs. Vi har chilimajjo, picklad rödlök, hemgjord salsa till. Inte fisk.
Halloumi? Jättegott med mangosalsa, koriander, avokado och de tillbehör du räknar upp.
 
Det vankas scaloppine al limone i vårt kök denna afton då jag lyckades få tag på bra kalvinnanlår häromdagen. Mums vad gott det ska bli! :d
 
Tänkte äta tortillas till nyår. Vi älskar pulled pork, men kompisen gillar inte det så jag måste fixa något annat åt honom. Vad? Nåt annat än tråkig köttfärs. Vi har chilimajjo, picklad rödlök, hemgjord salsa till. Inte fisk.
Kyckling! Lårfileer är godast tycker jag.
Santa Maria har färdig fajitakryddning för kyckling. Finns någon crispy kyckling med om det är ngt han hellre vill ha det.
 
Potatismos, korv, stekt lök, ättiksgurka och tomatketchup.
Ananas med tosca och vaniljglass.
AFF8D17D-ECCA-417D-B35E-9A811B45502F.jpeg
 
Ikväll körde vi snabbt och enkelt. Det blev färdigköpta fisk-crispies och så gjorde jag potatis- och sötpotatis-klyftor i airfryern. Sambon åt dansk rempuladsås till och jag åt upp rester av en sås gjord av turkisk yoghurt, fetaost, vitlök och citron- saft och skal.
Gott!
 
I dag blir det "grazing" igen. Vi har en hel massa fardiga ratter i frysen, det blir nog en av dem ... nar jag druckit upp min Irish coffee:d
Laxen ska gravas och rodbettorna behover en ny inlaggnings spad ... jag gillar verkligen inte den de anvander har.:yuck:
 
Ikväll gjorde sambon spare ribs med någon marinad vi fått från Japan-släktingar. Han spetsade den lite med eget också. Till det hade vi sallad och vinägrett. Gott!
 
Ikväll gjorde sambon spare ribs med någon marinad vi fått från Japan-släktingar. Han spetsade den lite med eget också. Till det hade vi sallad och vinägrett. Gott!
Idag blev det min absoluta favorit; pumpasoppa! 😍
 

Bifogade filer

  • 913F9E31-103F-49ED-AEB7-BD8F85C33BB3.jpeg
    913F9E31-103F-49ED-AEB7-BD8F85C33BB3.jpeg
    191 KB · Visningar: 7
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp