Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde ikväll en kall sås med turkisk yoghurt, fetaost, vitlök, lite örtsalt, vit- och svart-peppar lite citronsaft och skal.
Tycker den funkar bra till både fisk och grillat tex.

Sambon har fått för sig att han inte tycker om fetaost iblandat i maten. Jag ”glömde” det idag och garvade sedan ihjäl mig då han satt och åt upp sista såsen ur skålen med sked. Måste varit himla äckligt! 🙄 🤣
Min sambo tål inte chili. Om han vet att det är chili i maten. Kryddar jag i smyg så tål han det och tycker att maten är bra kryddad :angel: sekunden jag talar om att det är chili i blir det dock "starkt". :cautious:

Tack för tipset!
 
Min sambo tål inte chili. Om han vet att det är chili i maten. Kryddar jag i smyg så tål han det och tycker att maten är bra kryddad :angel: sekunden jag talar om att det är chili i blir det dock "starkt". :cautious:

Tack för tipset!
:laugh: Efter lång tids smygande med vitlök i maten är nu de rätter med viss vitlökssmak oftast de mannen tycker är godast. ;)

Jag gör gärna vitlökssås på creme fraiche, lite majonnäs, vitlök, salt och peppar. Enkelt! Annars blir en blandning av creme fraiche, vitlök (möjligen godare med vitlökspulver än färsk vitlök dock) och fetaost en väldigt god topping på ugnsbakad lax som ätes med tagliatelle. :d
 
:laugh: Efter lång tids smygande med vitlök i maten är nu de rätter med viss vitlökssmak oftast de mannen tycker är godast. ;)

Jag gör gärna vitlökssås på creme fraiche, lite majonnäs, vitlök, salt och peppar. Enkelt! Annars blir en blandning av creme fraiche, vitlök (möjligen godare med vitlökspulver än färsk vitlök dock) och fetaost en väldigt god topping på ugnsbakad lax som ätes med tagliatelle. :d
Jo, jag har gjort som dig. Men den jag har blivit serverad på restaurang är ännu godare! Undrar vad deras hemliga ingrediens är..
 
Ikväll var vi slöa och beställde från pizzerian. Sambon tog kebabpizza. Men jag såg att de nya ägarna(som inte är så bra på att göra pizza tyvärr) hade infört hamburgare också. Den var en positiv överaskning med riktigt rökigt, stekt bacon, picklad rödlök, cheddar och egengjord sås bla.
Hittade en Cherry Coke i skafferiet med som jag unnade mig. ÄLSKAR den innerligt! Tyvärr..:cautious:
 
Plock och gott, brought to you by Lidl :d

C1050104-FF03-4736-B9FF-618AD9ADBBE7.jpeg
 
Pizza cacio e pepe enligt Benjamin Ingrosso, med surdegspizza, parmesan och Västerbotten (istället för pecorino) samt en god röra med ricotta, citronskal, citronsaft, riven vitlök (mitt bidrag) samt salt, peppar och god olivolja. Till detta en ruccolasallad med romanticatomater, lättpicklad rödlök och citronmarinerad sparris. GOTT!
 
Alltså ostkaka! 😍
Den som kommer på en vegansk ostkaka som smakar rätt kommer få ett kärleksbrev från mig. Saknar det!
Ja, det är så himla gott!
Just ostkaka åt en vegankompis till mig på fyllan en gång. Hon hade varit vegan i många år. Men ostkaka i min kyl ledde till ostkakae-återfall. Med tillhörande ostkake-ångest dagen efter. :laugh:
Håller tummarna för en veganostkaka till dig. Så du slipper göra som henne. 😅
 
Ja, det är så himla gott!
Just ostkaka åt en vegankompis till mig på fyllan en gång. Hon hade varit vegan i många år. Men ostkaka i min kyl ledde till ostkakae-återfall. Med tillhörande ostkake-ångest dagen efter. :laugh:
Håller tummarna för en veganostkaka till dig. Så du slipper göra som henne. 😅
Haha, finns en risk att det skulle kunna hända mig med.. 😅
 
Så nöjd med dagens middag, mest för att min vitlöksvägrande bättre hälft plötslig ba "vitlök är NAJS". O_o:love:
Det var tänkt caesarsallad men för barnets skull med pastaskruvar också. Så det blev pasta, egenodlad spenat, baconbitar, kall kyckling, krutonger, parmesan och dressing på majonnäs, dijonsenap, citronsaft, riven parmesan, vitlök, salt och peppar. Till detta en frasig baguette med hemmagjort vitlökssmör. Ja ni hör ju! Vitlökshimlen! :d
 
Så nöjd med dagens middag, mest för att min vitlöksvägrande bättre hälft plötslig ba "vitlök är NAJS". O_o:love:
Det var tänkt caesarsallad men för barnets skull med pastaskruvar också. Så det blev pasta, egenodlad spenat, baconbitar, kall kyckling, krutonger, parmesan och dressing på majonnäs, dijonsenap, citronsaft, riven parmesan, vitlök, salt och peppar. Till detta en frasig baguette med hemmagjort vitlökssmör. Ja ni hör ju! Vitlökshimlen! :d

*dregel* Detta blir middag imorgon!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 035
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp