Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Latmaskar idag med.. Vi köpte pizza. Jag tog en med mozzarella, ruccola, kalla kräftor och kalla räkor. Det var också en god vitlökssås som inte var så där superfettig. Så gott! Den tar jag igen någon gång.
Sambons pizza liknade mest grillad kartong. 😅
 
Gör piroger fyllda med svamp- och spenatstuvning :d
20210722_182102.jpg
 
Om ni blir sugna på langos och inte råkar befinna er på en festival, så rekommenderar jag att använda färdig pizzadeg! Jag tror att det är tänkt att en ska använda vanlig pizzadeg på rulle, men jag tog en smutt pizzadeg på surdeg som var överbliven i kylen och friterade den i bitar, penslade på vitlökssmör och täckte med gräddfil, lagrad ost, rödlök och räkor. Mycket lyckat!
 
Men herregud @Chili 🤤

Apropå mat, undrar om inte något av det bästa med att vara vuxen är att ingen kollar snett när man dricker te och mumsar irakiska bröd med typ ett kilo smör och ost i till middag :d
Haha! Ja här ikväll blev jag så sugen på typ amerikansk sandwich. Så jag stekte ihop bröd med tomat, bacon, aioli och mozzarellasmältost. Alltså dagen går väl inte till historien som den mest hälsosamma men åh så sjukt gott det var!
Fick lite inspiration nu till att laga till den där saltrullen i frysen så man kan göra mer goa mackor. :d
 
Festrester = perfekt att mumsa på en riktigt slö dag framför OS-dressyren. Ugnsstekt lax med örtsås, potatissallad med citronvinägrett, sparris och parmesan, grillad squash + tomater, knäckiga mandelflarnkorgar med jordgubbar och lemoncurdglass. :d
 
Senast ändrad:
Gardagens elk (kronhjorts) burgare var mycket god och pommes frites var gudomligt goda ... friterade (jag bad om "burned to a crisp") sa de var riktigt crispiga och inte alls mjuka utanpa. Sedan var det forst vin pa ett "vinprovar stalle" dar jag provade ett glas fran en ny druva har i Oregon (gaocho? Gracho? whatever som startar pa G) och aven ny vingard soder om oss. Jag gillade den ena flaskan men inte den andra. Sedan vandrade Maken och jag vidare uppfor gatan for mat och mer vin pa nasta stalle.
Mycket gott och trevligt. I dag ska vi till "Washington County's fair" med barn och barnbarn och jag kan ANTLIGEN ata "funnel cake".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp