Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grillat ikväll och vi testade vad som verkar vara en liten trend just nu. Grillad vitkål med bbq sås, salt och vitlök .
IMG_20210724_174358087_HDR.jpg
 
Idag blev det vegetarisk mat
Smörstekte champinjoner och lät lite paprika gå med mot slutet i en stor stekpanna. Fräste lite lök i en kastrull och slog på Muttis pastasås med basilika. Sen lade jag i champinjoner och paprika och hade i lite citron, honung och peppar och salt på slutet. Blir en så god avrundad smak med lite honung tycker jag och balanserar syran bra. Blev jättegott, till det kokade jag pasta. Hade på lite grana padano efter jag lagt upp det på tallrik.
 
Tänker göra en broccoligratäng idag med cheddar och tomater, kanske fetaost med. Ost är gott! Jag brukar inte använda cheddar så började googla recept med broccoli eller squash, vilket vi börjar få mängder av i trädgården nu. Finns mycket gott! Snart blir det nog cheddar- och broccolisoppa samt zucchinifritters med cheddar. :d
Det väntas regnväder i veckan, känner hur jag boar in mig och vill baka, laga mat och kolla på tv hela veckan. 😄 Som avbräck till värmebölja då man inte orkar med matlagning...
 
Jättevarmt men jag måste nog grilla ändå... det har inte blivit någon ordentlig köttbit på hela sommaren hittills :laugh: Jag tänkte också skörda mina hinkpotatisar så det får bli dem till och någon sallad.

Edit: Annars äter jag mest någon form av utökad caprese i värmen... eller fisk/skaldjur.
 
Det blev gratäng idag som tänkt. Stanning gjord på ägg, havrefraiche, turkisk yoghurt och riven cheddar. Fyllning egen broccoli, tomater och soltorkade tomater. Så gott! Till detta vitkålssallad och caprese samt egen gurka. Vitkålssalladen är basmat för mig på sommaren, så eftersom ingen annan gillar kål ska jag göra så mycket vitkålssallad jag vill. :p och den görs med ättika, inte vinäger!
IMG_20210726_161707960.jpg
 
Gud vad gott det ser ut.
Jag borde göra en massa vitkålssallad som utfyllnad, I löv it.

Idag har jag ätit sunk-pub-pommes till middag...
Nu är jag sugen snarare än hungrig, funderar på ett par rostade mackor och en kopp te.
 
Ikväll gjorde sambon fisk-crispies och sallad. Vi hade också caprese. Dvs jag åt fisken, dansk remouladsås och caprese. Han åt även en jätteskål med sallad IOM att jag inte orkade.
NU kan jag däremot inte somna pga hunger. Värdelöst.. 😅
 
När det skrivs som white vinegar i receptet, vitvingsvinäger? Hittar lite olika översättningar och ättikssprit känns inte rätt utan är mer distilled vinegar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • LGCT Stockholm
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp