Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det blev potatis salad med en vinaigrette sas med gorgonzola till marinerat kycklingbrost i air fryern. Mycket gott! Jag tror att jag just bestamde mig for att ta med air fryern nar vi aker till Florida. Vi ska bo i husbussen i lite mer an en manad, och det ar en sadan skillnad pa tiden nar man anvander air fryer mot ugnen (det ar redan en mycket bra convection ugn i husbussen ) men nar vi ar pa resa (det tar en vecka ungefar att ta sig till Florida och lika lang tid hem igen) kanns det bra nar matlagningen gar fort.
Idag blev det fläskytterfilén från frysen i timjansås med kalvfond tillsammans med färdig potatisgratäng. Stekte haricot verts i resterna av såsen efter jag hällt över det i formen pga lat och orkar inte diska Blev lite mastigt men gott
Kvallen's middag blev salad med lite allt mojligt fran kylskapet ... ett par ordentliga navar blabar akte med, en kyckling bit som var kvar sedan haromdagen och ett agg var fick bli protein. Jag gjorde en dressing av tahini i gar, men den saknade nagot och jag kunde inte komma pa vad ... forran jag hittade en flaska pomegranate sirap. En skvatt av det i tahini dressingen och den var SUPER god.
I gar kvall regnade det inte sa jag grillade igen. Jag skar en "napa cabbage" (Kinesisk kal?) i 4 delar och penslade dem med olivolja, strodde over en del kryddor, och la dem pa grillen tillsammans med kycklingbrost. Kycklingen var forst marinerad i en tahini marinad och sedan gjorde jag en sas som ringlade over alltihop. Mycket gott!
Ikväll gjorde sambo pasta med skaldjur och varmrökt lax. Den var krämig med creme fraiche och matlagningsgrädde och fräsch med lökar, citron etc. Toppade den med färsk bladpersilja. Gudomligt gott!
Jag hade överblivet rökt kalkonbröst som skivades tunt på skärmaskin och serverades med eallad på hjärtsallad, små plommontomter och tärnat päron. Till det Lucias pesto med basilika, jordgubbar, rostade pinjekärnor och lite finhackad vårlök.
Trädgård & Växter Prata med lantbrukaren då. Be hen förklara vilka åtgärder som vidtas för att inte något ska komma in på din mark. Fråga vilka preparat...
Trädgård & Växter Kollar runt lite i min avlidna mammas rabatter, om det finns något fint jag kan spara och gräva ner hos mig. Är detta något trevligt...
Hundavel & Ras Jag har inte skrivit på ett tag men vi har haft våra upp och nedgångar under våren.
I vintras så övervägade jag om vi ens skulle klara...
Juridik & Ekonomi Lite konstig rubrik kanske men jag menar så här:
Du får ett rabatterbjudande på 10%
Hur mycket rabatt i kronor tycker du isåfall är...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller.
Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.