Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev potatis salad med en vinaigrette sas med gorgonzola till marinerat kycklingbrost i air fryern. Mycket gott! Jag tror att jag just bestamde mig for att ta med air fryern nar vi aker till Florida. Vi ska bo i husbussen i lite mer an en manad, och det ar en sadan skillnad pa tiden nar man anvander air fryer mot ugnen (det ar redan en mycket bra convection ugn i husbussen :angel:) men nar vi ar pa resa (det tar en vecka ungefar att ta sig till Florida och lika lang tid hem igen) kanns det bra nar matlagningen gar fort.
 
Idag blev det fläskytterfilén från frysen i timjansås med kalvfond tillsammans med färdig potatisgratäng. Stekte haricot verts i resterna av såsen efter jag hällt över det i formen pga lat och orkar inte diska :angel: Blev lite mastigt men gott :D
 
Kvallen's middag blev salad med lite allt mojligt fran kylskapet ... ett par ordentliga navar blabar akte med, en kyckling bit som var kvar sedan haromdagen och ett agg var fick bli protein. Jag gjorde en dressing av tahini i gar, men den saknade nagot och jag kunde inte komma pa vad ... forran jag hittade en flaska pomegranate sirap. En skvatt av det i tahini dressingen och den var SUPER god.
 
I gar kvall regnade det inte sa jag grillade igen. Jag skar en "napa cabbage" (Kinesisk kal?) i 4 delar och penslade dem med olivolja, strodde over en del kryddor, och la dem pa grillen tillsammans med kycklingbrost. Kycklingen var forst marinerad i en tahini marinad och sedan gjorde jag en sas som ringlade over alltihop. Mycket gott!
IMG_2970.jpeg
 
Jag gjorde sushi för att ta med till jobbet som middag (jobbade 14-22). Det är ju svårt att bara göra en portion och jag visste att några kollegor gillar sushi så jag tog med extra. En av kollegorna rörde inte sin matlåda och ville veta hur jag gjort dem så hen kunde göra det med sin partner, godkänt mao! :D

Helt ärligt är jag lite ego när det gäller sådant här, jag blir verkligen stolt när någon gillar det jag bakar och lagar :o

Edit: Jag tog lite som snacks nu när jag kom hem också, jag måste hålla mig uppe för att ställa om för imorgon går jag på nattskift (22-06)...
 
Jag gjorde sushi för att ta med till jobbet som middag (jobbade 14-22). Det är ju svårt att bara göra en portion och jag visste att några kollegor gillar sushi så jag tog med extra. En av kollegorna rörde inte sin matlåda och ville veta hur jag gjort dem så hen kunde göra det med sin partner, godkänt mao! :D

Helt ärligt är jag lite ego när det gäller sådant här, jag blir verkligen stolt när någon gillar det jag bakar och lagar :o
Är väl klart du ska bli! 🙌
Så jävla svennetråkigt att man inte ska få vara stolt över vad man gör bra. 👎
 
Jag gjorde sushi för att ta med till jobbet som middag (jobbade 14-22). Det är ju svårt att bara göra en portion och jag visste att några kollegor gillar sushi så jag tog med extra. En av kollegorna rörde inte sin matlåda och ville veta hur jag gjort dem så hen kunde göra det med sin partner, godkänt mao! :D

Helt ärligt är jag lite ego när det gäller sådant här, jag blir verkligen stolt när någon gillar det jag bakar och lagar :o

Edit: Jag tog lite som snacks nu när jag kom hem också, jag måste hålla mig uppe för att ställa om för imorgon går jag på nattskift (22-06)...
Under en period i mitt liv var jag mycket i Fjärran Östern (Tokyo, Bangkok, Manilla) och hade mycket fritid och traktamente. Jag utnyttjade detta till att ta några turist-kurser i matlagning som Sushi, sashimi och annat japanskt, thai,philipino och chinese, Det har jag (och familj och vänner) haft mycket glädje av, Kan varmt rekommenderas till alla som har vägarna förbi. 🥰
 
Bestämde mig för att göra mat till lunch idag. Så i ugnen står en paj med fyllning av lök, babyspenat och räkor. I äggstanningen är det färsk hackad dill, citronsaft, lite cayennepeppar och salt. Toppade pajen med riven västerbottenost :d:d lite lyx att idag tycker det var helt rätt sambon är bortrest i jobbet och han är inte så förtjust i fisk och skaldjur så jag brukar passa på att göra rätter med det när han inte ska ha mat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp