Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle säga att det inte är paneer. Den är inte som paneer på någon enda indisk restaurang och den är inte som paneer man kan göra själv.

Du kanske gillar den, men den borde säljas under annat namn.

Idag blev det äntligen av med att testa den lilla plastförpackade paneeren. Gjorde en variant på paneer masala, väldigt snäll. Jag tyckte att det blev asgott faktiskt. :) Det kaaan bero på att det var evigheter sen jag åt indiskt öht och att jag längtat. Men det kan också ha varit så att jag lyckades riktigt bra med tillagningen.

Angående paneeren i sig så känner jag att jag inte kunde jämföra den alls med paneer jag ätit på lokal tidigare. Jag har helt enkelt för dåligt minne. Efter så lång tid, kanske 9 månader sen jag åt indiskt senast har jag inga konkreta minnen kvar mer än att det var gott. Och när jag säger att indisk mat är god så brukar det oftast betyda att jag egentligen har förätit mig på naanbröd. :o

Igår var jag på jobbresa och åt fish&chips i hotellets restaurang. Det var förvånansvärt gott, men bristen på grönsaker drog ner betyget. När servitören passerade och undrade om allt smaka bra så svarade jag sanningsenligt att det smakade utmärkt men att jag saknade någon form av sallad. Blicken jag fick - som om jag var helt sjuk i huvudet. Vem vill ha sallad när det finns majonäs, typ ??? :D
 
Till lunch blev det yoghurt, saft och mackor enligt sjuka treåringens önskemål :p:meh:

Till middag gjorde jag en rejäl indisk kycklinggryta med ris. Lär räcka till middag minst imorgon också :):d barnens betyg: ”mums” och ”det här va så så gott, Mamma!” :) till och med bebisen, 4 mån, smaskade med munnen och sträckte sig framåt för att få provsmaka mer av såsen. Det värmde mitt ömma modershjärta!
 

Yes. SKORGISARNA.

6989A78E-9DD4-4141-A3FC-8E4D9C845855.jpeg
 
Efter väl förrättat värv drog jag med mig en udda samling vänner på krog igår för lite middag. Vi hamnade på ett så vitt jag kan bedöma hipstrigt hamburgerställe där allt var liksom rätt på det rätta urbana viset i dessa dagar, MEN ur högtalarna skrålade ABBA och 60-talsschlager. Musik jag annars främst hör från grannens verkstad på landet.

Jag åt hursomhelst en mycket god rödbetsburgare med diverse goda gojor till och jag drack två goda öl. Den andra av dem var dock för stark, och nu är jag lite lite trött i mitt lilla huvud. (Jag har sovit för lite i flera dagar också.)

Ni vet den hipstriga stilen, lite grova brädor som tallrikar för burgare och så där. Sen kom desserten. Och kaffet serverades i Ostindieporslin.
 

Bifogade filer

  • dessert.jpg
    dessert.jpg
    51,5 KB · Visningar: 57
I tisdags, hämtsushi från ett av mina favoritställen. Jättegott. Och vackert! Hämtlådor är ju inte alltid så stiliga men denna var fin tycker jag.

mobiluppladdning_5c08f13a2a6b2274c3e2b72e.jpg


Igår, vegetarisk buffé på Andrum innan operan. De hade en potatisgratäng med savojkål och ädelost som bara var bortom denna värld. Allt annat var också gott, särskilt limepicklen.
 
@Anna Där jag köper hämtsushi (som är otroligt god) lägger de tid på att få den se så smaklig ut som möjligt. Olika ränder med olika "såser" som passar på de olika bitarna och grönt sprinklat överst.
Lika gott som det ser ut!

Har förövrigt fallit för grupptrycket och gjort INFLUENCER tortillini. Stekte det i olivolja med vitlök, när allt hade fått färg så hade jag ner Mutti Polpa, en röd pesto som var inköpt från Lidl med en hel del hetta och en lite slatt grädde. Pepprade lite och hade på ost direkt på tallriken. Fasiken vad gott!
 
I dag är det kylskåpsrens + Vatten= Soppa :)
Köttfärs, en stackars ensam potatis, en ålderdomlig tomat, ett halvt broccolistånd som inte var så "ståndigt" längre utan lite visset, morot, paprikaslatt, överblivna champinjoner och lite blomkål. Massa vitlök, chili och kycklingbuljong.
Volá, en värmande, smakrik soppa :d

20181206_172327.jpg
 
Soppa idag med grönkål, ädelost och rotselleri. Sambon hade även trattkantareller i också. Inte riktigt min grej tyvärr, men däremot så överraskade efterrätter rejält! Mannagrynspudding med blåbärssylt :love: Alltså, har aldrig ätit det innan men det var väldigt fascinerande och väldigt gott!
 
Soppa idag med grönkål, ädelost och rotselleri. Sambon hade även trattkantareller i också. Inte riktigt min grej tyvärr, men däremot så överraskade efterrätter rejält! Mannagrynspudding med blåbärssylt :love: Alltså, har aldrig ätit det innan men det var väldigt fascinerande och väldigt gott!
Soppan låter jättegod!
 
Fick ett ryck och bakade pannbröd. Tredubbel sats. Tog halva kvällen trots två stekpannor. Men bra blev det. 😊
Det här brödet är SÅ gott och är min reservmat. En soppa snor jag ihop på en kvart. Med ett bröd till blir det lyxmiddag.
DSC_0009.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 147
Senast: Rie
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp