Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blir det sushi idag för att göra överraska min man (han är på väg hit och på måndag åker vi på semester). Jag är inte pepp på att pilla med det i den här värmen (det forsar av mig trots att jag normalt svettas väldigt lite) men jag vet att han kommer att bli så glad :heart
 
Vaknade vid ett och startade dagen Ben & Jerrys Karamel Sutra Core. Kommer nog inte orka äta fören senare ikväll, då blir en halv fryspizza som är kvar från igår, med fin öl direkt importerad från Tyskland av pappsen. Fick fyra flaskor med veteöl, alla olika smaker. :d

Igår åts det på Grand i Lund. Det var gott! Dillstuvad potatis med lax, till förrätt blev det stenbitsrom, syrad CF, stekt briochebröd och hackad rödlök. Nomnom. :d
 
Vrålhungrig i stallet, ety det började regna för tre kvart (!!!) sedan och vägrar upphöra. Min ömma sambo har köpt en oerhört dyr lastcykel och jag får åka med i lådan framtill, det är skoj! Känner mig som en glad cocker spaniel med fladdrande öron! Men nu regnar det som sagt och vi är icke rustade för nederbörd. Vad ska vi äta?! Blir mer och mer hangry för varje sekund. :mad:
 
Vaknade vid ett och startade dagen Ben & Jerrys Karamel Sutra Core. Kommer nog inte orka äta fören senare ikväll, då blir en halv fryspizza som är kvar från igår, med fin öl direkt importerad från Tyskland av pappsen. Fick fyra flaskor med veteöl, alla olika smaker. :d

Igår åts det på Grand i Lund. Det var gott! Dillstuvad potatis med lax, till förrätt blev det stenbitsrom, syrad CF, stekt briochebröd och hackad rödlök. Nomnom. :d
Vad är syrad CF?
 
Det blev gazpacho till lunch här, så nu är vi så hungriga att vi gör en äppelpaj. Också vi fick regn, men det ångade rakt tillbaka upp i himlen igen så fort det upphört och nu är det lika varmt som förut.
 
Även jag vill skryta lite med regn! Hade till och med vattenpölar kvar på marken :D
Var ute och promenerade i regnet och åskan så det blev en väldigt sen lunch (som jag dessutom kastade i mig pga jättejättehungrig). Lunchen blev alltså pasta med sås på det vi hittade i kyl/frys så som vitt vin, créme fraiche, zucchini, spenat, purjolök, rödlök, vitlök, soltorkade och vanliga tomater, sockerärtor och fetaost. Kryddade såsen med aningens för mycket cayennepeppar och chiliflakes, men eftersom jag åt så fort märktes det nästan inte :D
 
Lunch på café; ugnsbakad lax med kokt potatis (perfekt kokt potatis! Hur gör man? Genommjuk men inte mosig), citronsås och tråkig salladsbuffé men kaffe på maten ingick.

Till middag blev det REGN och variant på toast Skagen på rester från gårdagen (räkorna och aioli pimpat med dill och citron) och smörstekt vitt bröd. Boxvitt till. Nu väntar jag på att huvudrätten ska bli klar (pastarester, korv och sallad :D ). Kontraster!
 
Picknick på stranden i förrgår; pastasallad med färsk tortellini tillagade enligt bukestandard, rå hackad broccoli, tunt skivad zucchini, paprika och stekt halloumi. Kryddade bara med salt och svartpeppar, smakerna fanns där ändå så att säga.

Picknick på stranden igår; swacos, behöver ingen närmare presentation. :p
 
Lunch på café; ugnsbakad lax med kokt potatis (perfekt kokt potatis! Hur gör man? Genommjuk men inte mosig), citronsås och tråkig salladsbuffé men kaffe på maten ingick.

Till middag blev det REGN och variant på toast Skagen på rester från gårdagen (räkorna och aioli pimpat med dill och citron) och smörstekt vitt bröd. Boxvitt till. Nu väntar jag på att huvudrätten ska bli klar (pastarester, korv och sallad :D ). Kontraster!
Jag vet, det ÄR svårt att koka potatis (fast det beror kanske mest på att jag gör det så sällan)! Sorten torde dock spela in en hel del.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 371
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 708
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp