Tittar in i ditt kök del 27

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 602
  • Visningar Visningar 78 610
I fredags så hade jag med närodlad rådjursfärs till svärfar som förvaltade den på bästa sätt och gjorde orimligt goda färsbiffar med ugnsstekt potatis och en sås som jag hade kunnat dricka ur glas. I lördags så blev det lunch på Sjöfartsmuseet och akvariet och middagen bestod av de saftigaste kycklingfiléer jag någonsin ätit med ris och skysås. Söndagslun hen blev korv med bröd (vi får ju balansera kosten lite eller nått) och sen en tidig middag bestående av hemgjord palak paneer. Min svärfar är en mästare i köket 😍

Ikväll gjorde sambo urbenade kycklinglår som först stektes undertill och sedan in i ugnen för superkrispigt skinn. 😍 Till det råris och currysås. Jättegott!

Så mycket curry i tråden nu att jag blev inspirerad. Lagade nån egen påhittad middag med stekt falukorv, hemmagjord coleslaw med curry som åts i lompe (typ norskt tunnbröd). Ändå gott, nästa gång kanske jag vill ha i lite äpple i min coleslaw också :)

Igår lagade jag någon slags chili sin carne med massa kryddor, chili, bönor, vegofärs, tomat osv. Serverades med ris, avocado, rödlök, koriander, lime, creme fraiche och lite sallad. Sjukt mycket godare än jag förväntade mig!

Glömde ta med resterna till lunch så tänkte att jag äter det till middag. Men lagade ikväll en soppa till jobbluncher med utgång i min favvo Nikkaluoktasoppa fast med tillägg av potatis och stora vita bönor och den blev så god att jag inte kunde låta bli att äta en portion av den. Får bli chili på jobbet imorgon istället! 😄

Idag åt vi indiskt till lunch. Jag tog Chicken Tikka Masala med vitlöksnan. Det var ok. Hade hoppats på bättre iom hyfsat bra betyg på restaurangen. Och har längtat så efter indiskt.
Övrigas rätter var väl också ok. Går inte dit igen.

Potatisbullar!

Bifogade filer

• PXL_20251022_171446330.webp
    PXL_20251022_171446330.webp
    85,3 KB · Visningar: 1 926

Liknande trådar

• Mat till frukost
  • Tomatsoppa-utfyllnad
  • Tittar in i ditt kök del 26
  • Tittar in i ditt kök del 25

Allmänt, Dagbok

Barn