Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Hemlig_ledsen

Trådstartare
Jag och min sambo har varit ihop i lite över två år, vi är strax innan 40, inga barn. I början hade vi jättemycket sex, både han och jag är väldigt fysiska som personer och sexet har varit bra från dag ett, i princip. Vi har haft kul och skönt sex och dessutom kramats och pussats/tagit mycket på varandra. Vi har båda uttryckt att den typen av sex som vi har är bra för oss båda. Lagom avancerat, äventyrligt men inte särskilt kinka. Jag tror inte att det är där skon klämmer.

För ungefär fyra månader sedan fick vi en massa problem som ledde till dålig stämning. Jag hade dessutom ett dödsfall i familjen som gjorde att jag inte var så intresserad av sex. Han sa att han förstod, men har i efterhand berättat att han blev väldigt sårad av att jag då och då var tvungen att lägga av "mitt i", eftersom att jag blev ledsen eller började tänka på jobbiga saker. Han säger att han förstår att det blev så, men att han inte kan rå för att han kände sig bortskuffad och avvisad.

De här problemen kulminerade när vi hade en jättediskussion om att man "måste kunna säga nej". (Vilket jag inte riktigt vet varför jag var tvungen att driva så hårt, jag har alltid sagt nej när jag inte velat, det är inte tu tal om den saken). Han däremot, säger att han blev ännu mer osäker av den diskussionen, känner att han inte tror att jag vill ha sex och har därför stängt av sin sexdrift mer eller mindre.

Vi har också bråkat ganska mycket ett tag. Och när jag frågar honom varför han inte vill ha sex längre säger han att han blir avtänd av våra bråk. Att han inte kan bli kåt på sekunden efter att vi blivit sams. Och så kan det ju vara, men i nästa sekund säger han att han tycker att det är lite konstigt själv, att han alltid tidigare velat ha försoningssex, eller kunnat vara kåt trots svajjiga känslor. Hans förklaring är att han citat "inte vill bara knulla med mig" utan att han vill att känslorna ska finnas med. Det kanske ligger nåt i det, kanske inte. MEn i vilket fall gör det mig så fruktansvärt ledsen.

Nu har vi sex MAX en gång i veckan, vilket inte alls är nog för mig. Och inte heller för honom tydligen, eftersom att jag har upptäckt att han är väldigt flitig på att ladda ner och titta på porr. Jag har ingenting emot porr, och självklart har han rätt att titta så mycket han vill. Men jag kan inte heller rå för att jag sitter här med gråten i halsen när jag hittat hans filer med filmer som heter "barely legal", "anal teen angels" och "sex and submission". Jag känner mig så VANSINNIGT oattraktiv, ful och bortstött. Gör jag närmanden så skyller han på att han är trött, eller att han måste göra det ena eller det andra. Och jag blir bara ledsnare och ledsnare.

Det ska sägas att vi fortfarande är ganska bra på närhet. Vi ligger gärna och kramas i soffan eller sängen. Men kyssas gör vi inte speciellt mycket längre. Jag saknar det, alltihop.

Vi har en inbokad tid hos en parterapeut om två veckor. Men just nu, när jag sitter med det här framför mig, förstår jag inte hur jag ska klara av att stanna så länge. Första impulsen var bara att packa väskan och gå. Men vad hjälper det mig, egentligen?

Han kommer hem från arbetet vid 23 ikväll. Jag vill inte göra en stor grej av det här (dels eftersom jag inte har i hans downloadfiler att göra, och dels för att jag inte tror att det gör något bättre att skuldbelägga honom för att han har sexuella behov). Men vem har inte det? Jag längtar efter sex. Och riktig närhet. Och jag vet inte hur jag ska vara mot honom. Jag har ingen lust att bråka heller, jag vill bara att det ska vara BRA...

Kan man hitta tillbaka dit tro? Jag vet att ni inte kan ge mig rätt svar, men vad tror ni? Jag älskar honom och vi har det bra på många andra sätt. Extra jobbigt tror jag det är för att jag är kvinna och inte "ska vilja" ha mer sex än min man. Jag känner mig som en snusktant! :crazy::confused:
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Säg som det är? Att du längtar efter sex med honom?
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Jo, det har jag förstås gjort. Och han säger att han också VILL vilja ha mer sex, men att energin försvinner när vi har bråkat (nu låter det som vi gör det varje dag, så är det inte, men det har varit mycket missförstånd och fåniga bråk om egentligen "ingenting"). Han säger att det är enklare att kolla på porr och onanera, än att ha sex med mig. Det krävs mindre energi och går fortare.

Och visst, så är det väl. Men jag då? Det har dessutom litegrann kommit till punkten att jag inte ORKAR göra en grej av det igen. För det slutar bara med att han känner sig påhoppad och jag känner mig som en snusktant som bara vill ligga. Och då blir det ju förstås ÄNNU mindre sex. :(
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Helt sjukt vad jag känner igen mig, vi har också haft det svajigt, jag har varit påväg att lämna efter att han betedde sig som svin. Sen hade jag också dödsfall och problem med yrkeslivet på det så gick ner mig en månad. Nu så är vi "tillbaka" men vardagen tar plats. Och han tittar på hockey och spelar fifa istället för att kolla porr. Hade tanken igår att det hade nästan känts bättre om han hade kollat på porr än att han är mer intresserad av fotbollsspel än sex.
De få kvällar han tycker att vi ska "mysa tillsammans" ...så somnar han och jag blir grinig och somnar sen själv. Den här månaden har vi haft sex 3 gånger. Och då är han 30 och jag 24 så tycker nästan att det är än värre än ett par som ni som hållit ihop så länge. Men sex är självklart jätteviktigt oavsett ålder.
Och jag har också tänkt på det här med att killar ska ha mer sexlust än tjejer, men det stämmer verkligen inte när det gäller nått par som jag kommer på. Utan där är det oftast kvinnan som har större driv. Så att du skulle vara en snusktant kan vi bara slänga ut genom fönstret. Du är en sexuell varelse, din man borde tacka och ta emot... lika så borde min :p
Men hur som haver, jätte bra att ni har en tid hos parterapeut. För detta är inte lätt att prata om utan att den ena blir stött, han kanske inte känner att han räcker till /duger och lika väl finns de känslorna hos dig.

Har ni prövat att leka? tex sexspel
Har ni oralsex, "bara hand sex"?
Badar ni tillsammans?
Har du skickat romantiska/flörtiga/sexiga/porriga sms, mms till honom?
(och nej detta kanske inte löser nått, det gör det inte helt för mig, men kanske värt att testa?)
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Jag känner igen mig lite i din pojkväns situation från mitt förra förhållande.

Jag är en väldigt stresskänslig person. All form av stress, bråk och annat jobbigt dödar min sexlust totalt. Jag hamnade dessutom i en ond cirkel kan man säga, där jag var så inställd på att jag inte ville och blev "avstängd"/gjorde allt för att slippa utan "bråk" (killen var inte dum på något vis, så tolka mig inte fel). Jag kände alltså inte ens efter om jag ville eller inte innan jag försökte komma undan. Kanske kan det vara något liknande för din kille?

Jag kände dessutom att förspelen ofta inte räckte till riktigt för mig och jag fick ont efteråt, vilket såklart inte heller ökade på lusten. Mot slutet kunde jag knappt bli våt längre, det har aldrig varit något problem för mig innan!

Jag förstår verkligen att detta är skitjobbigt för dig (och var för min kille), men samtidigt krävs det verkligen att man försöker förstå. Om det är för din kille som det var för mig så är det ingenting personligt, jag älskade min pojkvän och ville verkligen vilja, men kände mig pressad och det tog emot. Ju mer det diskuterades och ju mer initiativ han tog desto mer pressad kände jag mig. Det som hjälpte mig var att vi bestämde oss för att först och främst inte ha sex med varandra alls på två veckor, sedan fick jag ta initiativ när jag ville. Det hjälpte mig skitmycket att komma bort från pressen, jag hann liksom känna att "nu vill jag" och fick styra lite själv. Nu behöver inte detta vara en lösning för dig och din pojkvän, vad jag vill säga är väl egentligen bara att ni måste prata igenom det ordentligt, och du får inte anklaga din pojkvän för jag lovar - det blir bara värre. Be honom tänka efter vart problemet egentligen ligger, med handen på hjärtat, och hur det skulle kunna lösas. Kommer han inte på något så tänk själv, försök ge förslag.

Ursäkta en lite rörig text, jag skriver och tittar på tv samtidigt :angel:
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

:D SÅ gamla är vi inte! Vi har varit ihop i två år.

Det är som sagt inte sexet i sig det är fel på. När vi har sex (helt på hans initiativ numera, jag har helt lagt av med att ens försöka, jag önskar att jag kunde stänga av min sexlust också, men så fort han vill så tänder jag på honom, vilket nästan gör det hela ÄNNU mer förnedrande :confused::crazy:) är sexet riktigt bra, vi testar fortfarande nya grejer och både han och jag njuter. Han tycker inte särskilt mycket om att jag smeker honom med handen, men är tydligen den första som fått honom att komma på det sättet. Men oralsex är en naturlig del av vårt sex, även om jag, nu när jag tänker efter, inte minns när han gick ner på mig sist (är det bara jag? :confused: )

Porriga sms uppskattas inte alls, han blir mest "irriterad" av dem när han sitter på jobbet etc, flirtiga och kärleksfulla sms skickar vi båda, ganska ofta.


Tack för att ni svarar så fint hörni. Jag var rädd att jag skulle få en arg kör av "DUMPA!" efter mig, men jag vill ju inte dumpa, jag vill att vi ska ha det bra igen...
 
Senast ändrad:
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Jag känner igen mig lite i din pojkväns situation från mitt förra förhållande.

Jag är en väldigt stresskänslig person. All form av stress, bråk och annat jobbigt dödar min sexlust totalt. Jag hamnade dessutom i en ond cirkel kan man säga, där jag var så inställd på att jag inte ville och blev "avstängd"/gjorde allt för att slippa utan "bråk" (killen var inte dum på något vis, så tolka mig inte fel). Jag kände alltså inte ens efter om jag ville eller inte innan jag försökte komma undan. Kanske kan det vara något liknande för din kille?

Jag kände dessutom att förspelen ofta inte räckte till riktigt för mig och jag fick ont efteråt, vilket såklart inte heller ökade på lusten. Mot slutet kunde jag knappt bli våt längre, det har aldrig varit något problem för mig innan!

Jag förstår verkligen att detta är skitjobbigt för dig (och var för min kille), men samtidigt krävs det verkligen att man försöker förstå. Om det är för din kille som det var för mig så är det ingenting personligt, jag älskade min pojkvän och ville verkligen vilja, men kände mig pressad och det tog emot. Ju mer det diskuterades och ju mer initiativ han tog desto mer pressad kände jag mig. Det som hjälpte mig var att vi bestämde oss för att först och främst inte ha sex med varandra alls på två veckor, sedan fick jag ta initiativ när jag ville. Det hjälpte mig skitmycket att komma bort från pressen, jag hann liksom känna att "nu vill jag" och fick styra lite själv. Nu behöver inte detta vara en lösning för dig och din pojkvän, vad jag vill säga är väl egentligen bara att ni måste prata igenom det ordentligt, och du får inte anklaga din pojkvän för jag lovar - det blir bara värre. Be honom tänka efter vart problemet egentligen ligger, med handen på hjärtat, och hur det skulle kunna lösas. Kommer han inte på något så tänk själv, försök ge förslag.

Ursäkta en lite rörig text, jag skriver och tittar på tv samtidigt :angel:

Tack för svar... Jag har helt slutat ta initiativ nu, det blir ju bara förnedrande till slut. Så har vi sex så sker det på hans villkor. Jag har väntat på att det ska lösa problemet, jag har inte tjatat om det här, men det har varit uppe för rejäl diskussion två gåger. Inte så att vi grälade, men jag berättade hur ledsen jag var och han berättade varför han kände som han kände.

Jag vet inte riktigt vad mer jag ska göra än att vänta. :cry:
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

:D SÅ gamla är vi inte! Vi har varit ihop i två år.

Det är som sagt inte sexet i sig det är fel på. När vi har sex (helt på hans initiativ numera, jag har helt lagt av med att ens försöka, jag önskar att jag kunde stänga av min sexlust också, men så fort han vill så tänder jag på honom, vilket nästan gör det hela ÄNNU mer förnedrande :confused::crazy:) är sexet riktigt bra, vi testar fortfarande nya grejer och både han och jag njuter. Han tycker inte särskilt mycket om att jag smeker honom med handen, men är tydligen den första som fått honom att komma på det sättet. Men oralsex är en naturlig del av vårt sex, även om jag, nu när jag tänker efter, inte minns när han gick ner på mig sist (är det bara jag? :confused: )

Porriga sms uppskattas inte alls, han blir mest "irriterad" av dem när han sitter på jobbet etc, flirtiga och kärleksfulla sms skickar vi båda, ganska ofta.


Tack för att ni svarar så fint hörni. Jag var rädd att jag skulle få en arg kör av "DUMPA!" efter mig, men jag vill ju inte dumpa, jag vill att vi ska ha det bra igen...

Haha nej jag vet :D men när jag pratat med mina äldre vänner om detta så får man höra "när jag var i din ålder så hade jag ju nästan sex 3 gånger dagligen" så om DU känner dig som en snusktant kan du ju bara föreställa dig hur jag känner mig efter sånna kommentarer :p

Sex är en viktig del i ett förhållande men det är inte allt och det kommer att gå upp och ner precis som resten av livet. Det är verkligen drygt, frustrerande och otryggt när det inte funkar så som man vet att det kan funka och så som man tycker att det ska funka, men problem är ju till för att lösas :)

Hur är det med förspel? Hur fungerar det med mys som "rullar" in i sex?
Hur upplever du att ni kan prata om sex?
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Haha nej jag vet :D men när jag pratat med mina äldre vänner om detta så får man höra "när jag var i din ålder så hade jag ju nästan sex 3 gånger dagligen" så om DU känner dig som en snusktant kan du ju bara föreställa dig hur jag känner mig efter sånna kommentarer :p

Sex är en viktig del i ett förhållande men det är inte allt och det kommer att gå upp och ner precis som resten av livet. Det är verkligen drygt, frustrerande och otryggt när det inte funkar så som man vet att det kan funka och så som man tycker att det ska funka, men problem är ju till för att lösas :)

Hur är det med förspel? Hur fungerar det med mys som "rullar" in i sex?
Hur upplever du att ni kan prata om sex?

Förspel... Tja, han är mer för pang på (och jag gillar det också!) så vi smeker väl varandra en stund, sen kör vi på. Och hur det börjar skiljer sig väl från gång till gång, ibland har han tagit "hands on-initiativ" och ibland har vi kramats och en hand hamnat "fel" osv osv. Men ja, det är frustrerande. Och väldigt, väldigt otryggt. Jag märker att det börjar tära på mitt självförtroende. Jag känner mig inte ful egentligen, men framför honom känner jag mig heller inte längre vacker/snygg. Även om han är noga med att säga det då och då. Jag känner mig bara oattraktiv.

Och jag tror liksom inte heller att problemet sitter i tekniken. Som sagt har vi diskuterat vårt sex och båda är nöjda, vi experimenterar då och då och det har inte stagnerat. Det är bara att det blir så sällan...
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Tänker att han kanske behöver lite uppvaktning och förspel för att komma igång och känna ork och lust. Samtidigt står jag ju i precis i samma situation som dig och vet att JAG och troligen du också behöver uppvaktning. Jag vill bli förförd, påhoppad och passionerat älskad med kropp och själv som om det vore vår sista dag på jorden. Och han prioriterar NHL match :/
Nej jag känner samma sak, får massa sexuell uppmärksamhet av nästan alla andra män än min egna och då känner man sig än värre "duger jag inte om man kommer mig riktigt nära?"

Vad händer om du bara går rakt på och suger av honom? får du nått tillbaka alls? blir du avstyrd?
Om ni planerar dagen innan? "imorgon kväll tänkte jag laga lax och sen vill jag ha sex med dig" (detta är något som faktiskt funkar för mig)
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Tänker att han kanske behöver lite uppvaktning och förspel för att komma igång och känna ork och lust. Samtidigt står jag ju i precis i samma situation som dig och vet att JAG och troligen du också behöver uppvaktning. Jag vill bli förförd, påhoppad och passionerat älskad med kropp och själv som om det vore vår sista dag på jorden. Och han prioriterar NHL match :/
Nej jag känner samma sak, får massa sexuell uppmärksamhet av nästan alla andra män än min egna och då känner man sig än värre "duger jag inte om man kommer mig riktigt nära?"

Vad händer om du bara går rakt på och suger av honom? får du nått tillbaka alls? blir du avstyrd?
Om ni planerar dagen innan? "imorgon kväll tänkte jag laga lax och sen vill jag ha sex med dig" (detta är något som faktiskt funkar för mig)


:D Eftersom jag är vegetarian har jag inte testat just alternativet "lax och sex", men i övrigt har jag testat. Men nej, han kommer på nåt annat och så blir det inte av. Jag tror inte att han är intresserad av att bli förförd faktiskt. Och ärligt talat är mitt sexighetssjälvförtroende så nere på botten vad det gäller honom och vårt sex, att jag inte ens skulle utsätta mig själv för att riskera att bli nekad i en sån sits. Som du säger behöver jag också bli förförd... Jag orkar inte hålla på och lista ut hur jag ska bete mig för att han ska vilja ha mig, det är riktigt, riktigt tärande. Jag tror att jag testade rakt-påsak-metoden för ett par månader sedan, men vad jag minns såg han mest ut som att han försökte spänna av och njuta, men sedan inte gjorde det. Efter det såg han besvärad ut och då slutade jag förstås.

Själv då, vad har du för taktik för att få er på banan igen?
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Aha nä då förstår jag att laxen kanske inte används :p
Det är ju så svårt när man inte kan få raka svar om vad som är grejen och hur de tycker att det kan lösas. Men samtidigt förstår man ju att det inte är lätt för dom att prata om det heller. Kan tänka mig att han också känner sig oattraktiv på ett sätt, att han inte kan ge dig det du behöver.
Jag vet inte vad min taktik är mer än att försöka få till sex så ofta som möjligt. Ikväll blir det skräckfilm och mys i sängen, lite pill och så kanske han kommer igång. Det är kvällens plan. Får se om det funkar. Han kom precis hem nu och verkar irriterad från jobbet... inte bra utgångsläge.
Sen sa jag till honom rakt ut igår morse att jag var sexuellt frustrerad och då fick jag ligga, plus att vi kom fram till att vi skulle kolla film nu.
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Jag och min sambo har varit ihop i lite över två år, vi är strax innan 40, inga barn. I början hade vi jättemycket sex, både han och jag är väldigt fysiska som personer och sexet har varit bra från dag ett, i princip. Vi har haft kul och skönt sex och dessutom kramats och pussats/tagit mycket på varandra. Vi har båda uttryckt att den typen av sex som vi har är bra för oss båda. Lagom avancerat, äventyrligt men inte särskilt kinka. Jag tror inte att det är där skon klämmer.

För ungefär fyra månader sedan fick vi en massa problem som ledde till dålig stämning. Jag hade dessutom ett dödsfall i familjen som gjorde att jag inte var så intresserad av sex. Han sa att han förstod, men har i efterhand berättat att han blev väldigt sårad av att jag då och då var tvungen att lägga av "mitt i", eftersom att jag blev ledsen eller började tänka på jobbiga saker. Han säger att han förstår att det blev så, men att han inte kan rå för att han kände sig bortskuffad och avvisad.

De här problemen kulminerade när vi hade en jättediskussion om att man "måste kunna säga nej". (Vilket jag inte riktigt vet varför jag var tvungen att driva så hårt, jag har alltid sagt nej när jag inte velat, det är inte tu tal om den saken). Han däremot, säger att han blev ännu mer osäker av den diskussionen, känner att han inte tror att jag vill ha sex och har därför stängt av sin sexdrift mer eller mindre.

Vi har också bråkat ganska mycket ett tag. Och när jag frågar honom varför han inte vill ha sex längre säger han att han blir avtänd av våra bråk. Att han inte kan bli kåt på sekunden efter att vi blivit sams. Och så kan det ju vara, men i nästa sekund säger han att han tycker att det är lite konstigt själv, att han alltid tidigare velat ha försoningssex, eller kunnat vara kåt trots svajjiga känslor. Hans förklaring är att han citat "inte vill bara knulla med mig" utan att han vill att känslorna ska finnas med. Det kanske ligger nåt i det, kanske inte. MEn i vilket fall gör det mig så fruktansvärt ledsen.

Nu har vi sex MAX en gång i veckan, vilket inte alls är nog för mig. Och inte heller för honom tydligen, eftersom att jag har upptäckt att han är väldigt flitig på att ladda ner och titta på porr. Jag har ingenting emot porr, och självklart har han rätt att titta så mycket han vill. Men jag kan inte heller rå för att jag sitter här med gråten i halsen när jag hittat hans filer med filmer som heter "barely legal", "anal teen angels" och "sex and submission". Jag känner mig så VANSINNIGT oattraktiv, ful och bortstött. Gör jag närmanden så skyller han på att han är trött, eller att han måste göra det ena eller det andra. Och jag blir bara ledsnare och ledsnare.

Det ska sägas att vi fortfarande är ganska bra på närhet. Vi ligger gärna och kramas i soffan eller sängen. Men kyssas gör vi inte speciellt mycket längre. Jag saknar det, alltihop.

Vi har en inbokad tid hos en parterapeut om två veckor. Men just nu, när jag sitter med det här framför mig, förstår jag inte hur jag ska klara av att stanna så länge. Första impulsen var bara att packa väskan och gå. Men vad hjälper det mig, egentligen?

Han kommer hem från arbetet vid 23 ikväll. Jag vill inte göra en stor grej av det här (dels eftersom jag inte har i hans downloadfiler att göra, och dels för att jag inte tror att det gör något bättre att skuldbelägga honom för att han har sexuella behov). Men vem har inte det? Jag längtar efter sex. Och riktig närhet. Och jag vet inte hur jag ska vara mot honom. Jag har ingen lust att bråka heller, jag vill bara att det ska vara BRA...

Kan man hitta tillbaka dit tro? Jag vet att ni inte kan ge mig rätt svar, men vad tror ni? Jag älskar honom och vi har det bra på många andra sätt. Extra jobbigt tror jag det är för att jag är kvinna och inte "ska vilja" ha mer sex än min man. Jag känner mig som en snusktant! :crazy::confused:

Jag och min sambo "hade" samma problem och för oss hjälpte det att gå till en familjerådgivare och försöka reda ut problemen. Innan dess fastnade vi i "våra" andra problem och det uteblivna sexet var ett sätt att se att förhållandet inte fungerade. Efter att vi rett upp en stor del av våra problem tycker jag att vi har sex oftare och att båda vill ha sex igen. Mitt råd är alltså att vänta de två veckorna tills ni har rådgivning och se vad som händer, rådgivaren är vanligtvis bra på att se bådas sidor och om han/du inte förstår, förtydliga. Var ärliga men försök att inte säga saker enbart för att såra varandra. Det kan vara de andra problemen som ni har som gör att han inte vill ha sex eller något som ännu inte kommit fram.

Jag tror att man kan hitta tillbaks till varandra om båda vill och problemen är på den nivån att de kan redas ut.

Jag tror dessutom att vi kan stryka ett sträck över "Män vill ha mer sex än kvinnor," min misstanke är att det är en gammal kvarleva från kristendomen. Vi är alla olika och jag har alltid haft mer sexlust än mina partners, men visst känner jag mig också som en snusktant/slampa när jag för det mesta vill och inte min partner.
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

*kl*

Jag hinner inte skriva något långt nu, men jag tillägger till mitt förra inlägg att (om det är som det var för mig) så behöver du inte alls känna dig oattraktiv. Troligen är det som någon (förlåt, jag minns inte) skrev - han känner sig oattraktiv och otillräcklig för att han inte kan tillfredsställa dina behov. Så var det för mig, jag mådde fruktansvärt dåligt över att jag inte kunde "ställa upp" för min pojkvän när han behövde och ville det. Det kändes som att jag inte räckte till. Den känslan i sig gjorde problemet värre, eftersom jag upplevde press = ingen sexlust.. Verkligen en skitjobbig situation, jag lider med dig!

Jag förstår verkligen andra sidan också, jag hade mått skitdåligt om det var tvärt om (min pojkvän som inte ville ha sex med mig) och troligen trott, eller i alla fall tänkt tanken, att det skulle vara något fel på mig. Så var verkligen inte fallet nu när jag var på andra sidan, så om det någon gång är tvärt om så ska jag försöka tänka på det.. :p
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Jag tycker att du ska fundera på varför du känner dig förnedrad för att du ber om sex och varför du känner dig som en snusktant. Varför skulle inte du har rätten till dina känslor och dina behov? Du skriver att du har lätt för att säga nej men har du lätt för att säga ja? Lätt för att be om annat du behöver? Känner du dig trygg i ert förhållande?

Det är ju ofta så att man utstrålar saker och ting och då blir det svårt när man kanske utstrålar "låt mig vara" med kroppen fast men ber om sex när man talar med munnen. Din partner kanske blir förvirrad när ni bråkar och du vill ha sex sedan efter en stund. Jag tycker att du ska fundera på det han sa att han vill ha känslorna med när han har sex med dig. Det tycker jag att du ska sätta värde på.

Jag tror att ni båda två helt enkelt behöver bli bättre på att bråka så att ni slutar såra varandra och kan se att ni kan ha meningsskiljaktigheter utan att ni för den sakens skull behöver bli osams.
Fundera på vad det är ni bråkar om, be om förlåtelse för när det blir fel och tänk två gånger innan ni pratar även när ni är osams. Säg, -jag känner, jag vill men säg inte -du gör alltid eller du gör aldrig.

Jag förstår att han hellre tar till fröken höger än kanske säger förlåt eller förklarar att han blev sårad för jag tror att han också är lite osäker. Han kanske inte vet riktigt hur han ska göra för att trösta dig när du blev ledsen och ville avbryta mitt i utan istället känna sig avvisad. Han kanske är så rädd för att bli avvisad igen att han hellre avstår helt?

Jag tror egentligen inte att just sexet är ert problem utan jag tror att det är att ni pratar förbi varandra. Sexet har blivit ett symptom på att ni inte känner er säkra med varandra och att ni inte vågar blotta era känslor för varandra.
Jag kan givetvis ha fel men det är känslan jag får när jag läser det du har skrivit.
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Du säger många sanna saker...


Men till problemet hör också att han har en adhd-diagnos, vilket ytterligare komplicerar saker. Det är också därför vi bestämt oss för att gå till en parterapeut, vi behöver hjälp med vår kommunikation. Men mitt i allt det här, just nu, känns sexet som det jobbigaste. Jag hade behövt det "lim" som sex skapar mellan två personer som tycker om varandra. Jag hade behövt få känna det lyckorus som man får av sex, känna att vi faktiskt vill det här, och jag hade behövt det oftare.

Vi hade aldrig klarat förhållandet så här länge om jag NÅGONSIN sagt "du gör alltid eller du gör aldrig". Jag är mycket medveten om hur jag pratar med honom, är jag inte det landar samtalen lätt någon helt annanstans än de var från början. Jag kämpar, gör mitt allra yttersta, för att klara vardagen med en (på många plan tämligen fantastisk) person som ständigt missuppfattar, feltolkar och rusar iväg i tankarna. Och han kämpar naturligtvis lika mycket han, det är ju på inget sätt hans FEL att han lätt misstolkar.

Jag tror inte att jag på något sätt signalerar nej, och han har också tydligt uppfattat mina inviter tidigare, men säger att han inte orkar svara på dem. Inte har lusten, helt enkelt. Det är naturligtvis inte så att jag fem minuter efter ett gräl kommer smygande, men flera dagar efter att man bråkat (och faktiskt rett ut saker och känner att man kommit framåt) tycker jag nog att man borde kunna vara intima igen. Eller, så funkar i alla fall jag.

Och jo, det är ju jättefint att han vill ha känslorna med när vi har sex. Men ärligt talat är ungefär det enda jag tänker på just nu att jag bara vill LIGGA (och alla "fula" synonymer till "ligga" som du kan komma på). Jag vill inte ÄLSKA just nu, det är inte vad jag behöver. Jag vill att vi ska ha vårt vanliga sexliv, och det gör ont att han inte kan ge mig det. Utan hellre tänder på sin porr. Det får mig att känna mig som en påse skit, faktiskt.
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Det är ju så att när allting flyter så är sexet 10% av förhållandet men när sexet inte fungerar av någon anledning så är det plötsligt 90% av förhållandet.
Jag känner så väl igen det där att man behöver "limmet" som sex ger och jag hoppas att du inte känner att jag anklagade dig när jag skrev "du gör aldrig/alltid" fällan utan jag menar att det är något som ofta gör att det skapas skismer i förhållanden. Att man inte är tillräckligt tydlig helt enkelt utan börjar anklaga varandra istället.

Jag tror att osäkerheten ifrån båda sidor är den springande punkten och det är ju inte alls konstigt om du inte vågar blotta dig känslomässigt om han har lätt för att springa iväg och feltolka.

Jag tycker i vilket fall att det är väldigt bra att ni ska iväg till terapeuten och jag hoppas verkligen att ni får bra hjälp därifrån. Försök sätt förhållandet på hold de här dagarna och ta tillfället i akt och fundera hit och dit vad du vill ha, varför du tycker att det är jobbigt att be om det och varför du känner dig som en snusktant när du har helt normala behov!
Det är ju inte så att du ber om någon jättekonstig grej utan du vill ju bara att ni ska vara tillsammans som par istället för bara som vänner. Kom ihåg att du gör inget fel utan du vill ju bara ha dina behov tillgodosedda och du kör ju inte över hans känslor när du frågar. Det hade varit skillnad om du hade tjatat varje vaken sekund men det får jag verkligen inte känslan av att du gör.

Jag hoppas att ni kan lösa det här. Förhoppningsvis så räcker det med några gånger hos terapeuten för att ni ska börja lyssna på vad den andre säger istället för vad ni tror att den andre säger. Har båda parter väl börjat att verkligen lyssna så brukar det lösa sig.
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Något som slog mig när jag läste igenom din text igen är, han mår inte dåligt kroppsligt eller själsligt? Det kan ju faktiskt hindra rent fysiskt att ha sex om man inte mår bra. Han kanske inte kan hålla ståndet tillräckligt länge och skäms för det så att det därför är lättare att ta saken i egna händer för honom? Har han kanske börjat äta någon ny medicin som hindrar honom psykiskt eller fysiskt? Som dämpar sexlusten? Som gör stämningsläget annorlunda? Det finns ju många konstiga biverkningar på mediciner och tyvärr är libido, antingen brist på den eller överskott på den en vanlig biverkning. Jag menar, jag har upplevt en mängd olika märkliga biverkningar på mina mediciner. Biverkningar som ibland inte ens finns med i fass.

Osäkerhet kan ju skapa väldigt stora problem givetvis men det kan ju också finnas andra orsaker som hindrar ett normalt sexliv.

Sedan, jag förstår att du just nu bara vill ha rått djuriskt sex. Det är ju för tusan det man behöver till slut om man inte har fått något på länge! Det är verkligen inget du ska skämmas det minsta för och du ska verkligen inte känna dig som en påse skit för det.
 
Senast ändrad:
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Men till problemet hör också att han har en adhd-diagnos, vilket ytterligare komplicerar saker. Det är också därför vi bestämt oss för att gå till en parterapeut, vi behöver hjälp med vår kommunikation. Men mitt i allt det här, just nu, känns sexet som det jobbigaste. Jag hade behövt det "lim" som sex skapar mellan två personer som tycker om varandra. Jag hade behövt få känna det lyckorus som man får av sex, känna att vi faktiskt vill det här, och jag hade behövt det oftare.

Har en nära vän som har adhd och hon säger att hennes sexlust går i vågor, ibland har hon väldigt mycket sexlust och ibland ingen alls. Hon tror att det kan ha med hennes diagnos att göra.

Jag vet hur jobbigt det är att inte få sex och närhet när man känner att man behöver det, men jag tror att mycket av problemen ligger i att din sambo inte mår bra och jag skulle i ditt fall vänta tills ni varit på rådgivning innan förhållandet analyseras mer.
 
Sv: Tittar på porr, men tar inte på mig längre...

Håller helt med. Tror inte alls det handlar om sexet som sådant, eller om TS. Det handlar nog om honom. Jättebra att ni tar hjälp, jag tror absolut att det kommer att lösa sig. Jag har också levt tillsammans med en man med ADHD, och vi hade liknande problem som du beskriver. Han var väldigt känslig för yttre påverkan, och också konflikter vi hade. Det var oerhört jobbigt för mig, även om jag förstod varför och var det kom ifrån, så jag tror jag förstår din frustration över detta. Det är svårt att man inte är på samma nivå, men samtidigt är det omöjligt att alltid vara det tror jag.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 069
Senast: Whoever
·
Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
21 412
Senast: Inte_Ung
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 973
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 100
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp